Trideset let so čakali nanjo

Regionalka pod zagorskim Ruardijem: za 1,85 milijona evrov namesto obvoznice le izboljšana »stara« cesta.

Objavljeno
13. november 2017 15.48
Polona Malovrh
Polona Malovrh

Zagorje − Trideset let so morali čakati Zagorjani, da je država našla 1,85 milijona evrov za investicijo v rekonstrukcijo regionalke pod Ruardijem, kjer je šest milijonov kubičnih metrov jalovine v februarju 1987 pod seboj pokopalo osem hiš, tovarno Lisca in cesto. Od jutri na tem območju velja spremenjen prometni režim, ki bo veljal predvidoma do septembra prihodnje leto.

Dela se bodo po besedah Iva Vrtačnika, vodje občinskega oddelka za gospodarske javne službe, začela na najbolj ostrem zavoju na prometnici, ki Zagorje prek Slačnika povezuje s Trbovljami in Kotredežem ter Čemšenikom − pri družbi Je&Gr. Izvajal jih bo ljubljanski Mapri Pro Asfalt. Dobro petino investicije bo krila zagorska občina. Zagorjani si bodo najbolj oddahnili, ko bodo prek Kotredeščice, trideset metrov više od sedanjega, dobili nov − betonski most. Takoj po nesreči jim je ministrstvo za obrambo posodilo vojaški most Baily, ki je iz začasne postal trajna rešitev.

V treh desetletjih je bilo narejenih kar nekaj različic »obvoznic« prek Ruardija. A niti po 1,8-milijonskem posegu v regionalko Zagorje ne bo imelo obvoznice. »To bo le izboljšana obstoječa cesta. Še vedno bo večina prometa šla čez mesto,« pravi Vrtačnik. Prava obvoznica bi stala osem milijonov evrov. Toliko pa državna direkcija za ceste v proračunu ne najde niti zdaj. Bolj uspešni sta bili investitorici pri pridobivanju zemljišč za potrebe gradnje. Skoraj 2770 kvadratnih metrov zemljišč je odstopila lastnica žagarstva družina Skrinjar. Za del zemljišč so se dogovorili za odškodnino, dobrih 1800 kvadratnih metrov nadomestnih zemljišč za nadaljnjo dejavnost pa jim je občina ponudila v bodoči obrtni coni.