Trst, Ljubljana – Petnajst evrov za enodnevni izlet v Slovenijo ali v Istro nikakor ni malo, ugotavljajo v včerajšnjem tržaškem dnevniku Il Piccolo, kjer objavljajo pismo državnega sekretarja za promet Igorja Jakomina predsednici tržaške pokrajine. V Trstu na podlagi tega pisma upajo, da jim ne bo treba plačevati vinjet za vožnjo po avtocesti na območju slovenske Istre. Začelo pa se je s pismom, ki ga je predsednica tržaške pokrajine Maria Teresa Bassa Poropat, že v poletnih mesecih poslala na slovensko ministrstvo za promet.
Pismo iz tržaške pokrajine je opozorilo slovensko ministrstvo za promet, da slovenskim državljanom ni potrebno plačevati cestnine na območju tržaške pokrajine zaradi tretjega člena uredbe št. 100 iz leta 1978 (sprejete na podlagi Osimskih sporazumov), ki prav zaradi osimskih sporazumov menda predpisuje, da v tržaški pokrajini ni potrebno plačevati cestnine. (Mimogrede - cestnine na tržaških cestah ne plačuje nihče, ne samo Slovenci ali državljani republik bivše Jugoslavije.) Igor Jakomin je odgovoril: »Ministrstvo za promet RS v sodelovanju z ministrstvom za zunanje zadeve RS preučuje v vašem dopisu omenjeno možnost, da bi se v skladu s principom recipročnosti tudi prebivalcem Tržaške pokrajine omogočil brezplačen tranzit na določenem območju v Sloveniji. Ko bo odločitev sprejeta, vas bom o tem nemudoma obvestil.«
Odločitev v Sloveniji še ni sprejeta. Smo pa na ministrstvu za zunanje zadeve zvedeli, da so tam preučili javni predlog predsednice Tržaške pokrajine in ugotovili naslednje: »V Osimskih sporazumih ni določbe, iz katere bi lahko izpeljali obvezo pogodbenic, da na obmejnem območju ne uvaja cestnin. Iz dvostranskih sporazumov torej ne izhaja obveza Slovenije po ukinitvi cestnine oziroma vinjet. Italijanska republika svojo pobudo utemeljuje na notranjem pravnem aktu.«
V Piccolu smo lahko prebrali komentar tržaškega župana Roberta Dipiazze, ki je izjavil, da je omenjeno določilo po njegovem edina dobra stvar iz Osimskih sporazumov. To določilo razume kot tako, da na območju bivše cone A in cone B ne bi smelo biti cestnin. Če Slovenija ne bo spoštovala italijanske uredbe, bodo cestninsko postajo, ki je zdaj pri Tržiču (Lisert, Monfalcone) premestili do Trsta, je zagrozil Dipiazza. Medtem je Massimiliano Lacota, predsednik Unije Istranov, Bruslju že predlagal, da naj od Slovenije zahteva uvedbo enodnevnih, tridnevnih in tedenskih vinjet po cenah 1,2, 2,8 in 5,5 evra.