Tudi ko bo pihalo, bo pretočnost prometa večja

Na regionalni cesti Razdrto−Nova Gorica bodo do konca meseca uredili nov sistem usmerjanja prometa ob močni burji.

Objavljeno
19. november 2015 10.25
SLOVENIJA AJDOVSCINA 1.02.2011 BURJA FOTO:MAVRIC PIVK/DELO
Katja Željan
Katja Željan

Ajdovščina, Vipava − Če so v Vipavski dolini zaradi močne burje doslej pri zapiranju prometa na državni cesti z oznako R1-444 upoštevali tako imenovano enotno cono med Razdrtim in Ajševico, tega v prihodnje ne bo več. Z novim sistemom za usmerjanje prometa bodo ob močni burji zapirali le posamezne cone, v katere bo odslej razdeljeno območje med Razdrtim in Ajševico.

Kot so za Delo povedali v Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI), je bil promet ob močni burji na omenjeni državni cesti doslej zaprt tudi na območjih, na katerih moč vetra ni dosegla mejnih vrednosti. To je v prometu povzročilo precejšnjo nepretočnost, na kar so v zadnjih letih pogostokrat opozarjali v lokalni skupnosti, češ da so obstoječe zapore cest povsem neživljenjske.

Teh težav odslej očitno ne bo več, saj bo DRSI med Razdrtim in Ajševico predvidoma do konca tega meseca vzpostavila nov sistem usmerjanja prometa ob močnem vetru, ki bo bolj upošteval lokalne posebnosti. Kot pojasnjujejo na DRSI, so se za prenovo sistema odločili prav zaradi potreb prebivalstva in odprtja hitre ceste. Po novem bo območje med Razdrtim in Ajševico razdeljeno na štiri cone: Razdrto−Podnanos−Manče−Vipava, Vipava−Ajdovščina, Ajdovščina−Selo in Selo−Vogrsko−Ajševica.

»Sistem bo omogočal zapiranje le posameznih con glede na moč vetra v konkretni coni. Vsaki coni pripadata dva merilnika vetra in ustrezno število elektronskih znakov, ki obveščajo voznike o zapori na državni cesti v posamezni coni. Elektronski znaki so postavljeni na enajstih lokacijah, merilniki vetra pa na osmih,« pravijo na DRSI.

Pri prenovi so večinoma uporabili opremo iz dosedanjega sistema. »Obstoječe znake iz Razdrtega, Vipave, Ajdovščine (letališče) bomo prestavili na ustrezna mesta, na lokacijah, kjer obstoječih znakov ni oziroma so zastareli, pa bo postavljena nova oprema,« še dodajajo v direkciji.

Celotna naložba v prenovo sistema je sicer ocenjena na 360.000 evrov in vključuje vsa gradbena in elektro dela, elektro priklope, konstrukcijo, prikazovalnike prometnih vsebin, dodatne merilnike vetra in vso ostalo strojno in programsko opremo za delovanje in daljinsko upravljanje sistema. Pri tem velja omeniti še, da na elektronskih prikazovalnikih po novem ne bo več podatkov o hitrosti vetra. Ti bodo objavljeni na spletnih straneh prometnoiinformacijskega centra, voznikom pa bo bolj v pomoč podatek, ali lahko nadaljujejo vožnjo in s kakšno hitrostjo lahko vozijo po cesti.

In v kateri fazi je trenutno projekt postavitve protivetrne zaščite na hitri cesti Razdrto−Ajdovščina? Za izvedbo dodatnih protivetrnih ukrepov na omenjenem odseku v skladu s poslovnim načrtom Darsa za letos izdelujejo projektno dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja in projektno dokumentacijo za izvedbo del. Ta je bila letos izdelana in tudi že recenzirana, trenutno je v fazi dopolnjevanja do končne predaje konec leta. Sledi pridobitev potrebnih soglasij in pridobitev gradbenih dovoljenj za gradnjo v letošnjem letu. Kot še pojasnjujejo na Darsu, hkrati s projektno dokumentacijo izdelujejo tudi investicijsko dokumentacijo, ki bo po predpisani proceduri posredovana v potrditev komisiji ministrstva.