Tveganje za prazna letala bi prevzel tudi Fištravec

Odločitev o nadaljnjih poletih z mariborskega letališča naj bi Adria Airways sprejela do konca letošnjega julija.

Objavljeno
18. junij 2015 22.46
tre_letalisce
Miha Rubin
Miha Rubin

Maribor – Na novi povezavi med Mariborom in Londonom je zasedenost letal približno 70-odstotna, je povedal predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur. Ali bo ta po septembru ohranila omenjeno povezavo, bo najbrž odvisno tudi od vzpostavitve rizičnega sklada.

V Adrii so z dosedanjim številom potnikov na liniji Maribor–London zadovoljni, je dejal Mark Anžur: »Vidimo, da potencial potnikov na mariborskem letališču obstaja, kar je dobra osnova za razvoj v prihodnje.« Ali bodo z mariborskega letališča opravljali prevoze tudi v zimski sezoni 2015/2016 in pozneje, se bodo po njegovih besedah dokončno odločili do konca julija.

Po besedah mariborskega župana Andreja Fištravca so se na sestanku dogovorili, da pripravijo marketinški načrt in program za turiste iz Londona; nosilec bo zavod za turizem v sodelovanju z regijskimi turističnimi ponudniki. Poleg tega bo podjetje Aerodrom Maribor skupaj z mestno občino ter občino Hoče - Slivnica, kjer je letališče, vzpostavilo model nekakšnega rizičnega sklada, ki bi omogočal nadaljnje sodelovanje z Adrio.

»Turistično gospodarstvo v regiji in lokalne skupnosti, ki si obetamo koristi od prihodov tujih gostov, bi s tem prevzele del tveganja polnjenja letala,« je dejal župan. Koliko denarja bi morali zbrati v skladu, še ni dorečeno, a govor je o milijonu evrov za nadaljevanje poletov v London. Če bi Adria drugo leto vzpostavila pet linij z mariborskega letališča in imela tam bazirano eno letalo, pa bi morali poskrbeti za do tri milijone.

V Termah Maribor, največji tukajšnji hotelirski družbi, so za Delo povedali, da o neposrednem vlaganju v tak rizični sklad za zdaj ne razmišljajo. Bi pa lahko za ta namen uporabili denar od turističnih taks, ki jih plačujejo gosti, menijo v Termah.

»Nosilec tega sklada bo na začetku Aerodrom Maribor,« je povedal Jože Stegne, prvi mož Delavske hranilnice, lastnice podjetja Aerodrom, ki upravlja mariborsko letališče. Po njegovih besedah je bilo že na začetku dogovorjeno, da si tveganja polovično razdelijo z Adrio, zdaj pa bi ta model nadgradili z drugimi deležniki.

Po besedah Stegneta mora linija Maribor–London postati stalna, prav tako ji morajo slediti nove, z Adrio ali s kom drugim. »Iščemo strateške partnerje, ki bodo pripeljali v Maribor nove mednarodne linije in blagovni promet. Ko bomo primerne partnerje, ne špekulante, dobili, bomo najbrž izstopili iz lastništva Aerodroma.«