Upravljalci cest dobro pripravljeni na zimsko sezono

Kot poudarjajo na ministrstvu za promet, so se na sezono pripravili na podlagi analize lanske in s spremembami odredbe o omejitvi prometa, ki ukinja obvezno samoizločanje tovornih vozil na avtocestah.

Objavljeno
09. november 2009 13.42
Ka.L./STA
Ka.L./STA
Ljubljana - Upravljalci cest so dobro pripravljeni na letošnjo zimsko sezono. Kot poudarjajo na ministrstvu za promet, so se na sezono pripravili na podlagi analize lanske in s spremembami odredbe o omejitvi prometa, ki ukinja obvezno samoizločanje tovornih vozil na avtocestah.

Sneg je letos voznike sicer že presenetil, saj je ob prvem snegu le malokdo že uporabljal zimsko opremo. Ta bo obvezna od nedelje, 15. novembra, je danes na novinarski konferenci v Ljubljani dejal Zvonko Zavasnik z direktorata za ceste na ministrstvu za promet.

 

Policija bo opremljenost voznikov začeli preverjati z dnem začetka veljavnosti obvezne uporabe zimske opreme, nadaljnja pogostost preverjanj uporabe zimske opreme pa bo odvisna od prvih ugotovitev, je povedal Boštjan Smolej z Generalne policijske uprave.

 

Voznik, ki svojega avta ne bo opremil z ustrezno zimsko opremo, bo kaznovan s 120 evri globe, če pa bo zaradi tega oviran ali onemogočen promet, pa za 400 evri. Kazen za pravno osebo znaša 1200 evrov (za odgovorno osebo najmanj 120 evrov) oz. najmanj 4000 evrov (najmanj 400 evrov za odgovorno osebo), če bo oviran promet. Voznik je lahko tudi izločen iz prometa.

 

Novost letošnje zimske sezone je ukinitev obveznega samoizločanja tovornih vozil ob nastopu zimskih razmer. Oklic zimskih razmer se tako prepušča upravljalcu avtocest in hitrih cest. "To pomeni, da se ukinja subjektivno ocenjevanje voznikov, kdaj se morajo izločiti iz prometa," je pojasnil Zavasnik.

 

Sprememba odredbe velja le za hitre ceste in avtoceste, medtem ko samoizločanje na ostalih cestah ostaja nespremenjeno. Razglasitev zimskih razmer pa velja za tovorna vozila s priklopniki, tovorna vozila, ki prevažajo nevarno blago, in za izredne prevoze.

 

Kot je poudarila Nataša Kovše z Družbe za avtoceste v RS (Dars), je na avtocestah in hitrih cestah predvidenih nekaj več kot 40 stalnih in označenih mest za izločanje, sprejmejo pa prek 1000 ton vozil (gre predvsem za počivališča, parkirišča). V primeru izrednih razmer pa je predvideno tudi izločanje na nekaterih odstavnih pasovih avtocest.

 

Ukinitev samoizločanja na avtocestah je tudi največja bojazen, s katerim se sooča Dars, ki je letos odprl kar nekaj odsekov. Kovšetova je zatrdila, da so na to spremembo, skladno s katero bo upravljalec ob nastopu zimskih razmer dolžan ustaviti tovorni promet, dobro pripravljeni. Upravljalec bo tako poskrbel za ustrezno prometno signalizacijo, hkrati pa bo zimske razmere najavljal tudi v medijih.

 

Zavasnik opozarja, da kljub dobri pripravljenosti upravljalcev cest ne gre pričakovati, da težav ali zastojev na cestah ne bo. Zaradi velike gostote prometa že ob normalnih okoliščinah dnevno prihaja do zastojev, zimske razmere pa takšno stanje še poslabšajo. A Zavasnik poudarja pomembno vlogo voznikov samih, ki lahko z odgovornim ravnanjem pripomorejo k večji pretočnosti prometa.

 

Z državnim cestnim omrežjem upravlja Direkcija RS za ceste. Po besedah vodje sektorja za vzdrževanje in varstvo cest Ljiljane Herga bo za izvedbo zimske službe - ta je vzpostavljena od 15. novembra do 15. marca - na 5996 kilometrov omrežja letos skrbelo do 1130 delavcev devetih koncesionarjev.

 

Omenjeni koncesionarji skupaj razpolagajo s 390 snežnimi plugi, 233 vlečnimi posipalci, 108 avtomatskimi posipalci, 31 snežnimi rezkarji in 625 drugimi vozili in mehanizacijo (nakladalci, poltovorna, tovorna in specialna vozila ter stroji).

 

Hergova je spomnila, da se večina akcij zimske službe začne z izvedbo preventivnega posipanja, s pluženjem pa, ko je na vozišču od tri do pet centimetrov snega, pri čemer na koncu plužne poti količina snega na vozišču znaša največ 10 centimetrov. Ekipe se na teren odpravijo takoj ob nastopu zimskih razmer.

 

Posipanje se izvaja preventivno ob nastopu okoliščin, ko lahko nastopi poledica, količina posipnih materialov pa se prilagaja prometno varnostnim zahtevam in ekološkim vplivom. Tudi letos bodo za posipanje uporabljali sol, mokro soljenje, mešanico soli in drobirja ter drobir.

 

Direkcija za ceste je zaradi boljšega izvajanja del v zimski službi namestila tudi 18 cestno-vremenskih postaj, določila pa je tudi 59 cestnih odsekov, ki glede na tehnične lastnosti cestnih odsekov in pričakovane vremenske razmere posebej izstopajo.

 

Zimske razmere vsako leto na cestah povzročijo precej škode. V lanski zimski sezoni je na voziščih državnih nastalo za 25 milijonov evrov škode, stroški celotne zimske službe pa so znašali 19,2 milijona evrov, je dejala Hergova.

 

Dars, ki upravlja z avtocestami in hitrimi cestami, bo v zimsko vzdrževanje vključil približno 440 delavcev družbe. Delavci Darsa bodo skupaj vzdrževali približno 592 kilometrov avtocest in hitrih cest, poleg tega pa še s skoraj 200 kilometri razcepov, priključkov in servisnih poti.

 

Kot je povedala Kovšetova, bodo za prevoznost avtocest in hitrih cest letos skrbeli z 249 vozili, do konca leta pa je predvidena dobava 16 novih preglednih vozil. V letošnji zimi je predvidena poraba 21.000 ton različnih posipnih materialov (v lanski zimski sezoni so denimo porabili 29.000 ton posipnih materialov, leto prej pa le 8000 ton).