»Urbana je danes samoumevna«

Po mnenju občinarjev bodo najvidnejši rezultati evropskega projekta Civitas Elan vidni letos in prihodnje leto. Izrazito dodatno vrednost meščanom in turistom bo prinesel obnovljeni Breg.

Objavljeno
02. februar 2011 10.22
Samo Petančič, Ljubljana
Samo Petančič, Ljubljana
Ljubljana – Že dobri dve leti v glavnem mestu poteka evropski projekt Civitas Elan, katerega predstavniki – predvsem pa visoki občinski funkcionarji – ves ta čas obljubljajo temeljite izboljšave v prometni infrastrukturi, kulturi in pri vključenosti lokalnih skupnosti. Skoraj devet milijonov evrov vredni projekt se izboljšave transporta in življenja Ljubljančanov loteva na več področjih – med uspehi, na katere opozarjajo njegovi predstavniki, sta tudi večja varnost uporabnikov mestnih avtobusov in urejenost Brega.

Kot poudarjajo občinarji, se bodo najvidnejši rezultati projekta pokazali letos in prihodnje leto. Spremembe bodo najbolj opazne na »demonstracijskem koridorju« od parkirišča P + R v Stožicah, po Dunajski in Barjanski cesti do načrtovanega P + R ob obvoznici. Poleg stožiškega P + R so opozorili še na prikazovalnike prihodov in odhodov avtobusov, prav tako nameravajo širiti območja za pešce, po njihovih besedah je izrazito dodatno vrednost meščanom in turistom prinesel obnovljeni Breg. V okviru projekta so v Ljubljani gostili vrsto svetovnih strokovnjakov s področja trajnostne mobilnosti, s poglobljeno anketo med stanovalci ob koridorju in v primestnih občinah pa so pridobili dragocene informacije o potovalnih navadah in pričakovanjih, ki jih bodo primerjali z mnenji istih stanovalcev ob koncu projekta.

Energijsko učinkoviti 
javni prevoz

Vozovnica urbana je danes že samoumevna, poudarjajo, in želijo si, da bi jo lahko čim prej uporabljali še za druge oblike javnega prevoza. Namenjanje pozornosti kolesarjem se kaže v dejavnosti koordinatorja za kolesarjenje, ki je od lani zaposlen na mestni občini. H konceptu zelenega mesta prispevajo tudi energijsko vse bolj učinkoviti avtobusi, prav tako uvajajo take na alternativna goriva – pet je hibridnih, 20 naročenih pa jih vozi na zemeljski plin. Z dodatno opremo zagotavljajo čedalje večjo varnost potnikov, ko bodo končali tehnično nadgradnjo vozil, pa bodo ta dobila tudi prednost v križiščih. Mestni inšpektorji pri svojem delu že drugo leto uporabljajo le hibridne avtomobile. V projektu poleg mestne občine sodeluje še devet partnerjev, njegova skupna vrednost med letoma 2008 in 2012 pa je 8,8 milijona evrov, od tega bo 5,5 milijona iz sredstev Evropske unije, preostalo bodo prispevali domači partnerji. V obdobju od predlanskega septembra do konca projekta septembra 2012 so predvideni stroški 2,25 milijona evrov, ki jih bo plačala EU, še nekaj manj kot tri milijone pa bodo odšteli slovenski partnerji.

Zgoščevalna taksa

Do konca leta 2012 bo predvidoma pripravljen predlog zgoščevalne takse. Doslej so v okviru projekta zbrali evropske izkušnje o tem, dorekli razloge, zakaj bi bilo tudi v Ljubljani pametno razmisliti o uvedbi takšne takse, in nanizali nekaj osnovnih zamisli, ki so jih prikazali na razstavi Spet ta gneča. Letos jo nameravajo predstaviti tudi širše po četrtnih skupnostih.