V Divači poskušajo ujeti zamujeni vlak

Divačani pri prenovi postaje zahtevajo podhod, začasni most za pešce in krožišče na cesti proti Kopru.

Objavljeno
25. januar 2012 10.36
Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica
Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica
Divača – Prometno ministrstvo pridobiva delno gradbeno dovoljenje za posodobitev železniške postaje v Divači. Ker je bila javna obravnava opravljena že leta 2006 in je občina že posredovala svoje projektne pogoje ter nato izdala soglasje, ni jasno, ali bo država upoštevala njene nove predloge.

Z javnim naročilom se zdaj ukvarja državna revizijska komisija, takoj ko bo postopek javnega naročanja končan, pa bo izbrani izvajalec začel prenovo divaške železniške postaje. To je del projekta modernizacije železniške proge Divača–Koper faza II, so za Delo sporočili z ministrstva za promet. Rok za izvedbo 43 milijonov evrov vredne naložbe je 613 dni.

V postopku pridobivanja delnega gradbenega dovoljenja za rekonstrukcijo postaje Divača ne gre za spremembe osnovnega projekta, temveč ga le delijo na dva dela, so pojasnili. Zaradi težav s pridobivanjem zemljišča so namreč v drugi del umestili gradnjo novega mostu. Nadomestil bo sedanjega na Kraški cesti, ki prečka progo na vstopu v Divačo z Lokavske ceste. Občina predlaga, da bi namesto krožišča, načrtovanega v sedanjem križišču ceste proti Lipici (Lokavske) in ceste v Divačo (Kraške), krožišče zgradili v sedanjem križišču magistralne ceste proti Kopru ter cest proti Vremski dolini in proti Lokvi. Peti krak krožišča bi bila dostopna cesta na Mercatorjevo zemljišče za spomenikom osamosvojitveni vojni.

Drugi predlog občine je, da je treba ohraniti vodni stolp, ostanek Južne železnice in kulturni spomenik, ki v nasprotju z vodnim zbiralnikom na drugi strani Kraške ceste oziroma mostu čez železnico ni zaščiten. V Divači razumejo, da se mu novi tiri ne morejo izogniti, zato predlagajo, da bi ga podrli in prestavili na drugo lokacijo; denimo v bližino vhoda v Divaško jamo.

Občina je že leta 2006 dosegla, da bo stanovanjsko Gabrovo naselje ob cesti proti Lipici s podhodom povezano s središčem Divače, po novem pa Divačani tudi s podpisovanjem peticije zahtevajo še gradnjo podhoda do stanovanjskih hiš in objektov Slovenskih železnic v trikotniku na zahodu Divače, ujetim med tri železniške tire (Ljubljana–Koper, Ljubljana–Sežana in Koper–Sežana). Župan Drago Božac napoveduje, da od zahteve ne bodo odstopili. Odkar so železničarji po veliki železniški nesreči v Divači leta 1986 ukinili nivojsko križanje ceste z železnico, namreč prebivalci tega »trikotnika« ne morejo peš do središča Divače in tudi v projektu posodobitve postaje dostop ni predviden. Edini dostop je mogoč po cesti čez progo proti Kopru ali peš čez tire, vendar je po cesti pot dolga dva kilometra, prečkanje proge pa je prepovedano.

Ker bo obnova železniške postaje s podiranjem in gradnjo začasnih mostov povzročila prometni kaos, župan Božac zahteva še, da je treba med gradnjo novih mostov zaradi varnosti zgraditi začasni most za pešce čez progo ob nadvozu na Kraški cesti, ki je že zdaj ozko prometno grlo. Na občini še nimajo nobenih informacij, koliko bo ministrstvo za promet upoštevalo njihove predloge in zahteve. Z ministrstva so na naša vprašanja odovorili, da zapisnika zadnje ustne obravnave, ki je bila 11. januarja in ki jo je za stranske udeležence v postopku sklicala upravna enota v Sežani, še vedno niso prejeli. »Na splošno pa lahko povemo, da bomo upoštevali vse tiste pripombe, ki se nanašajo na ta projekt in jih je mogoče vključiti v okviru te projektne dokumentacije, za katero imamo pridobljena vsa soglasja, tudi soglasje občine Divača,« so zapisali v odgovoru. Na postaji je načrtovana preureditev tirov, vozne mreže, signalno-varnostnih naprav in postavitev protihrupnih ograj.