V Ljubljani vse manj zastonjskega parkiranja

Jeseni še dodatne plačljive cone za parkiranje v Trnovem, na Brinjah in okoli Žal.

Objavljeno
29. julij 2012 20.01
LJUBLJANA, 07.07. 2011, parkomat v centru na tefanovi ulici. Foto: ALES CERNIVEC/Delo
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Od srede naprej bo na območjih Vodmata, Zupančičeve jame, Tobačne in Brinja za Bežigradom začel veljati sistem plačljivega uličnega parkiranja. V prvem polletju je imela občina 599.350 evrov prihodkov od parkomatov.

Parkiranje bo plačljivo med 7. in 17. uro. Z a eno uro bo treba odšteti 40 centov , p lačilo na parkomatih pa bo možno za največ šest ur vnaprej. Stanovalci navedenih območij bodo lahko parkirali z dovolilnico, ki omogoča časovno neomejeno parkiranje. Celoletna dovolilnica stane sto evrov, za letošnj o ( od 1. avgusta) pa bodo vključno z upravno takso morali plačati 46 evrov.

Upravičenci morajo pri vlaganju zahtevka za dovolilnico izkazati stalno bivališče na območju in lastništvo vozila (ali lizing). Vsaki stanovanjski enoti pripada le ena ; izdajajo jih na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet na Trgu mladinskih delovnih brigad.

Dovolilnica stanovalcem parkiranje dovoljuje, ne pa tudi zagotavlja, kar predstavlja težavo predvsem na območjih blizu središča mesta, na primer na Prulah, kjer so tako kot na Mirju in delu Bežigrada tak sistem uvedli v začetku leta. Na občini pravijo, da so odzivi stanovalcev pozitivni in da »takšne ureditve uvajamo predvsem na njihovo željo, da se uredi mirujoči promet«. Po postavitvi parkomatov se razmere dokaj hitro uredijo, tisti, ki niso upravičeni do dovolilnic, pa se praviloma preselijo na sosednja območja, kjer je mogoče brezplačno parkiranje, dodajajo na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Stanovalcem, ki imajo več kot eno vozilo na stanovanje, na občini svetujejo, naj parkirajo na okoliških parkiriščih ali v garažnih hišah. Enak nasvet imajo za dnevne migrante, ki ob pomanjkanju P+R parkirišč pogosto nimajo drugih možnosti. Svetujejo še, naj uporablja jo javni prevoz . Po zagotovilih MOL je p rostora v P+R Stožice še dovolj, okoli novega leta nameravajo odpreti P+R na Chengdujski cesti, prihodnje leto pa razširiti tistega na Dolgem mostu.

O bmočij plačljivega uličnega parkiranja bo kmalu še več, saj je cilj občine postaviti parkomate povsod znotraj obvoznice . Za 350 parkomatov je občina odštela 1,7 milijona evrov, dobavitelj pa jih dobavlja postopoma . Naslednjo pošiljko pričakujejo jeseni, ko nameravajo 25 parkomatov postavit i na območju Trnovega in Brinja ter na posamez nih parkiriščih v okolici Žal.