V Mariboru uvajajo dinamične prikazovalnike prihoda avtobusov

Poskusno so postavili dva prikazovalnika na Titovi cesti in vgradili sledilne naprave v 16 avtobusov.

Objavljeno
16. maj 2013 15.44
tre*AVTOBUS
S. P., Delo.si/STA
S. P., Delo.si/STA
Maribor - V Mariboru so v okviru evropskega projekta Attac razvili sistem dinamičnih prikazovalnikov prihoda avtobusov. Zaenkrat so postavili dva takšna elektronska prikazovalnika, ki pokrivata 16 avtobusov štirih mestnih linij, do konca leta pa jih nameravajo postaviti še najmanj enajst.

Sistem so razvili na mariborski fakulteti za gradbeništvo pod vodstvom profesorja Marjana Lepa in v okviru EU projekta Attac - Privlačen javni potniški promet za privlačna mesta, v katerega je vključenih sedem držav. Za razliko od podobnih sistemov v drugih mestih, v Sloveniji na primer v Ljubljani, je bila za Maribor razvita nizkocenovna rešitev z LCD tehnologijo.

Poskusno so postavili dva prikazovalnika na Titovi cesti in vgradili sledilne naprave v 16 avtobusov na štirih linijah mestnega potniškega prometa.

Odstopanja od voznega reda v Mariboru so precejšnja

Kot je na današnji novinarski konferenci povedal Aleš Klinc iz občinskega urada za komunalo, promet in prostor, so se na podlagi pozitivnih rezultatov tega pilotnega projekta odločili, da sistem uvedejo po vsem mestu. Tako je že v pripravi razpis za postavitev enajstih prikazovalnikov v središču mesta in na glavni avtobusni postaji, kjer bi ti lahko stali že letos jeseni.

Prikazovalniki dejanskega prihoda avtobusov na postajališče so dobrodošla novost, saj so odstopanja od voznega reda v Mariboru precejšnja.

Lep za to vidi več razlogov, med drugim premajhen nabor avtobusov družbe za izvajanje mestnega avtobusnega prometa Marprom, neprilagojenost mariborskih križišč javnemu potniškemu prometu ter možnost vstopanja v avtobus le pri enih vratih. »Vse to lahko takoj privede do precejšnjih zamud,« je dejal.

Sistem dinamičnih prikazovalnikov so predstavili na današnjem posvetu v Hotelu Piramida, kjer govorijo o privlačnem potniškem prometu v mestih. Ministrstvo za infrastrukturo predstavlja novosti na področju integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji, katerega prvi osnutek je pred leti pripravil prav Lep.

Po besedah Polone Mitrovič Demšar z omenjenega ministrstva bi enotna vozovnica za avtobus in vlak lahko zaživela leta 2015. "Na žalost ravno ta ekonomska situacija vpliva na to, da je povpraševanje po javnem prevozu večje, zato smo dolžni zagotoviti boljše pogoje javnega potniškega prometa," je povedala.