V predoru Šentvid prebili prvo predorsko cev

Graditelji šentviškega predora v Ljubljani so prebili prvo od dveh predorskih cevi predora na avtocestni povezavi med Karavankami in Obrežjem. Drugo cev naj bi prebili konec januarja.

Objavljeno
21. december 2006 15.22
Hitrosti ni zmanjšal niti v predorih
Ljubljana - Graditelji šentviškega predora v Ljubljani so prebili prvo od dveh predorskih cevi predora na avtocestni povezavi med Karavankami in Obrežjem. Glavni predorski cevi bosta skupaj z avtocestnim odsekom Šentvid - Koseze po načrtih Družbe za avtoceste v RS (Dars) dokončani konec decembra 2007, je povedal predsednik uprave Dars Rajko Siročič.

17,42 milijard tolarjev vreden predor

Danes prebita cev je dolga 1060 metrov. Drugo cev, dolgo 1033 metrov, naj bi po besedah člana uprave Dars Abdona Peklaja prebili konec januarja. Izvajalca gradnje predora Šentvid sta družbi SCT in Primorje, pogodbena vrednost predora, ki ne vključuje izgradnje priključnih predorskih cevi, pa po sedanjih ocenah znaša 17,42 milijarde tolarjev, sta spomnila Siročič in Peklaj.

Pogodbena vrednost je za šest milijard tolarjev višja od tiste iz pogodbe iz leta 2004, saj namesto ene dvopasovne in ene tripasovne predorske cevi določa izgradnjo tripasovnega predora v obeh smereh. Pri tem v vsakem predoru gradijo tudi kaverno - mesto, kjer se priključna predorska cev v predoru naveže na avtocesto.

Pogodba ne vključuje izgradnje priključnih cevi na Celovško cesto, ki bosta opredeljeni s sprejemom dopolnitve uredbe o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Šentvid - Koseze. Po sprejemu dopolnitve uredbe bo Dars gradnjo nadaljeval v skladu z zakonom o javnih naročilih, je zagotovil Peklaj, po njegovih besedah pa se bodo po vsej verjetnosti odločili za direktna pogajanja z izvajalcem.

Spremenjen prvotni načrt

Siročič je povzel, da so načrt izgradnje šentviškega predora spremenili zaradi zazidalnih načrtov na SZ delu Ljubljane in posledično pričakovanega povečanega pretoka prometa iz smeri Kranj, Škofja Loka in Medvode ter ker so raziskave sicer zahtevnega geološkega območja potrdile izvedljivost spremenjenih načrtov gradnje.

"Celovška cesta je ena najbolj obremenjenih v državi," je spomnil in orisal, da to vozlišče, ki povezuje Gorenjsko z Ljubljano in poteka v smeri Dolenjske in Primorske, dnevno v povprečju prevozi 35.000 do 40.000 vozil. V skladu z zazidalnimi načrti v Stanežičah (9000 novih prebivalcev) in na območju Škofovih zavodov (5000 novih prebivalcev) naj bi se promet na tem območju po njegovih navedbah povečal še v povprečju za 23.000 vozil na dan.