Ljubljana - Noveli zakona o referendumu in ljudski iniciativi se obeta     široka poslanska podpora, tako da zahtevane dvotretjinske večine, kot     kaže, ne bo težko doseči. Z izjemo SNS so podporo noveli zakona napovedali     v vseh poslanskih skupinah. Pozdravljali so tako zvišanje praga potrebnega     števila podpisov, ki jih mora pobudnik zbrati za podporo pobudi za razpis     referenduma, kot tudi racionalizacijo števila referendumskih dni z     združevanjem referendumov z drugimi volilnimi ali referendumskimi     postopki. Z novelo zakona se odpravlja predhodni zakonodajni referendum.
Boštjan Zagorac (SNS), ki je napovedal nasprotovanje poslanske     skupine SNS noveli, je ocenil, da imajo dovolj tehtne razloge za to.     Sprememba zakona je potrebna predvsem za lažjo izvedbo zakona in zaradi     nuje po modernizaciji dela, a nesprejemljivo je povišanje praga glasov s     1000 na 2500, je menil Zagorac. Po njegovem prepričanju zgleda, "kot bi se vlada hotela zaščititi pred preveč referendumi".     To je bila po njegovem mnenju tudi glavna intenca vlade - zmanjšanje     števila referendumov z zvišanjem praga za vložitev referendumske pobude.
Prav zato je SNS vložila tudi amandma k noveli, ki predlaga, naj se prag     glasov, ki jih mora pobudnik zbrati za podporo pobudi za razpis     referenduma, določi na 2000 in ne 2500 glasov. 2000 podpisov je namreč po     mnenju SNS "ravno tisto število, ki po eni strani zaostruje pogoje     za vložitev referendumske pobude, po drugi strani pa bo to število     podpisov mogoče zbrati tudi manjšim organiziranim skupinam volivcev, v     kolikor imajo resen namen spremeniti zakonodajo, ki jim na kakršenkoli     način omejuje pravice."
Gaber je skeptičen
Kot že omenjeno, so podporo zakonu sicer napovedali v vseh ostalih poslanskih     skupinah. Tako je Slavko Gaber (LDS) med drugim ocenil, da novo     postavljeni prag 2500 podpisov povečuje resnost pristopa k referendumu, ni     pa dvignjen tako visoko, da ga "resna iniciativa ne bi mogla prestopiti".
Strinjal pa se je s poslanskim kolegom iz vrst največje koalicijske stranke Brankom Grimsom, da "se standard dostopa do referendumske     iniciative s to ureditvijo znižuje". Grims je poudaril, da je     predlog novele, kot ga obravnavajo danes, kompromis. Obžaloval je, da v     usklajevanju niso uspeli najti dovolj podpore, da bi uvedli t. i.     švicarski model.
"Zakon, za katerega ne bi glasovala     neka večina v parlamentu, katerakoli večina že, po sedaj veljavni ureditvi     zaradi odločitve ustavnega sodišča sploh ne more več priti na odločanje,     sploh ne more več priti na referendum. In zato smo predlagali švicarski     model. S tem bi se namreč izognili slovenski pogruntavščini predhodnega     zakonodajnega referenduma, odprli pa bi tudi demokratični prostor, da bi     lahko ljudstvo kot najvišji suveren dejansko odločalo o prav vseh zadevah     v okviru slovenske ustave."
Gaber je glede tega ocenil, da     bi morali poslanci najti dogovor o "pravem zakonodajnem     referendumu švicarsko-bavarsko-ameriškega tipa", za kar pa     bi potrebovali resen dogovor med strankami in v strokovni javnosti, in to     brez predsodkov. K temu je tudi pristavil, da so v LDS "     pripravljeni zagotoviti svoj del glasov".
Mojca Kucler     Dolinar (NSi) pa je glede t.i. švicarskega modela referenduma     pojasnila, da so v poslanski skupini do predloga "nekoliko zadržani".     Menijo namreč, da bi to pomenilo, da bi s tem res državljani v celoti     neposredno izvrševali zakonodajno funkcijo, bi pa s tem "do neke mere"     svojo vlogo izgubil državni zbor kot predstavniško telo oz. bi tak     referendum "predstavljal negacijo predstavniškega sistema".
O Cotmanovi najverjetneje v ponedeljek
O imenovanju Marjete     Cotman na mesto ministrice za delo, družino in socialne zadeve bodo     poslanke in poslanci predvidoma odločali v ponedeljek, 18. decembra.
Poslanci o razmerju delodajalec - delavec izumitelj
Poslanke in     poslanci so se danes v okviru druge obravnave dotaknili tudi vladne novele     zakona o pravicah industrijske lastnine iz delovnega razmerja. Svoje     stališče k spremembam so predstavile zgolj koalicijske poslanske skupine     in se vse pozitivno opredelile do predloga. Presodile so namreč, da bo     izboljšal zakonsko podlago za spodbujanje inovativnosti v podjetjih.
Predlagana novela zakona vsebuje nekatere popravke zaradi podvajanja vsebine z     zakonom o avtorski in sorodnih pravicah, ostali dve spremembi pa se     nanašata na nagrajevanje delavcev in zunajsodno reševanje sporov. Na     področju inovativnosti bolj jasno ureja razmerje med delavci in     delodajalci, saj določa, da delavcu v primeru, da delodajalec prevzame     izum, vedno pripada nagrada, ne glede na to, za katero vrsto službenega     izuma gre.
Glede Sveta za avtorsko pravo pomisleki predvsem v     LDS
Poslanke in poslanci so se v okviru skrajšanega     postopka opredelili do novele zakona o avtorskih in sorodnih pravicah. Kot     navaja vlada, je namen novele zagotoviti učinkovit sistem razreševanja     odprtih vprašanj med kolektivnimi organizacijami - največkrat je bil v     razpravi omenjen SAZAS - in uporabniki, zlasti glede določanja tarife. V     ta namen je predlagana ustanovitev Sveta za avtorsko pravo. Prav glede te     rešitve pa imajo pomisleke v največji opozicijski stranki.
Ko kolektivna organizacija in reprezentativno združenje uporabnikov v štirih     mesecih pogajanj ne bi uspela skleniti sporazuma in določiti tarife, bo     lahko ena stran predlagala, da tarifo določi Svet za avtorsko pravo. Člane     sveta bi imenoval minister za gospodarstvo, pri čemer bi dva člana     predlagale kolektivne organizacije, dva pa reprezentativna združenja     uporabnikov. Predsednika sveta pa predlaga urad za intelektualno lastnino.
Do zakona so kritični v LDS, kjer predlagajo črtanje določb, ki so vezane na     Svet za avtorsko pravo. Bojijo se namreč, da bo svet pri svojem odločanju     prisiljen upoštevati kriterije, ki niso strokovni. Pri tem opozarjajo na     velike pristojnosti sveta, saj na področju določanju tarif ni vezan na     zahtevke strank, pa tudi na nezadostno sodno varstvo.
Minister za     gospodarstvo Andrej Vizjak je po drugi strani poudaril, da svet ni     "noben državni organ", ampak je neodvisno strokovno telo, sestavljeno po     eni strani iz predstavnikov avtorjev oziroma imetnikov teh pravic, in po     drugi strani uporabnikov. Njegovega predsednika pa predlaga urad za     intelektualno lastnino. Gre za uravnotežen strokovni organ, ki pride na     vrsto le kot varovalka, izjema v primeru, če se obe strani "v normalnem     času" ne bosta uspeli dogovoriti o odprtih vprašanjih, je še poudaril     Vizjak. Nikakor pa po njegovih besedah ne želijo, da bi ta rešitev     nadomestila dogovarjanje.    
	
            
                        
    
    
 
				 
						   
			    
				 
        
          
          
                        













 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								