V tujini obdavčeni avtobusni prevozi

Enotnosti na evropskem trgu ni Hrvaški in srbski odgovor na slovenski davek.

Objavljeno
28. avgust 2014 20.31
SOLA
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Ob vstopu v EU so avtobusni prevozniki pričakovali povezovanje in manj birokracije, v resnici pa so odpadle le mejne ovire, ostalo pa je obdavčevanje slovenskih avtobusnih prevoznikov po vseh državah, pravi Peter Mirt.

V vsaki državi je treba plačati davek, kar prinaša ogromno birokracije ter povečuje stroške poslovanja in cene prevoza potnikov, navaja avtobusni prevoznik Mirt. Na področju plačevanja DDV pri prevozu potnikov je predvsem problem visoke stopnje davka na Hrvaškem in Srbiji v primerjavi z našo znižano stopnjo, pa pojasnjuje direktor Združenja za promet pri GZS Robert Sever.

Enotnosti na evropskem trgu pa ni, avtobusni prevozniki po Severjevi razlagi plačujejo davek za prevoz potnikov najbolj dosledno v Nemčiji, Avstrija pobira neke vrste pavšal, kjer te v primeru ugotovitve, da si opravil več prevozov od povprečja, pozovejo k plačilu razlike. V druge države EU opravijo slovenski avtobusni prevozniki manj prevozov, pa tudi podatka, da bi strogo pobirali DDV za prevoze potnikov, Sever nima.

Pred leti je plačevanje davka za tuje avtobusne prevoznike uvedla tudi Slovenija in to je povzročilo povratno uvedbo davka za slovenske prevoznike v Srbiji in na Hrvaškem, kjer velja 25-odstotna dajatev. Ta razlika je tudi ključen problem, ki ga želijo prevozniki rešiti.

Peter Mirt med praktičnimi problemi opozarja na parkiranje, ki ni urejeno v nobenem od slovenskih mest. Poleg tega ni v središčih niti primernega prostora za vstopanje in izstopanje, s postajališč mestnih avtobusov pa jih preganjajo. Mirt še dodaja, da je cestnina za 12-tonski avtobus s 50 potniki in štiritonski minibus s 16 potniki enaka.