Kot je povedala Irena Gril, namestnica vodje konzularnega sektorja, se pogosto zgodi, da ljudje ne vedo, na koga se obrniti, ko se znajdejo v težavah. Zato priporočajo, naj si pred potovanjem priskrbijo kontaktni naslov diplomatsko-konzularnega predstavništva Slovenije. Če Slovenija nima svojega predstavništva v državi, kamor potujejo, lahko poiščejo pomoč na predstavništvih drugih držav članic Evropske unije. Pokličejo lahko tudi na ministrstvo, na telefonsko številko 01/478-2305 oziroma 01/478-2219 (dežurna služba po 16. uri). Osnovne napotke o potovanju v posamezne države pa lahko že prej poiščejo na spletni strani ministrstva.
Tam lahko izpolnijo obrazec Podatki o potovanju v tujino, ki ministrstvu olajša vzpostavitev stika s tistimi, ki so obiskali državo, kjer so se pojavile izredne razmere (kot na primer zdaj v Iranu ali lani na Tajskem). Poleg zaradi izgube dokumentov in kraje denarja se po besedah Grilove turisti pogosto znajdejo v težavah zaradi naravnih nesreč ali ko se razmere v državi spremenijo zaradi političnih sprememb, zaradi česar popotnik ne more več nadaljevati začrtane poti.
Slovenija nima fonda, iz katerega bi lahko črpali sredstva za državljane, ki iz takšnih ali drugačnih razlogov ostanejo brez denarja, opozarja Irena Gril: »Pomagamo lahko le tako, da kdo od svojcev ali prijateljev prizadetega s pomočjo ministrstva za zunanje zadeve nakaže sredstva v tujino.« Predstavniki konzularnega sektorja so opozorili, da državljani pogosto pričakujejo preveč, na primer da bo ministrstvo lahko v tujini priprtega slovenskega državljana spravilo iz zapora, kar pa ni mogoče.
Iz tiskane izdaje Nedela.