V uporabi vsi vagoni, vlaki pa še vedno prenatrpani

Gneča na vlakih: v SŽ pojasnjujejo, da v prometnih konicah vozijo vse razpoložljive potniške garniture in potniški vagoni.

Objavljeno
05. november 2012 16.48
Posodobljeno
05. november 2012 17.00
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana - Slovenski potniški vlaki so ob dnevnih konicah prenatrpani. V potniškem prometu SŽ pojasnjujejo, da v prometnih konicah vozijo vse razpoložljive potniške garniture in potniški vagoni, kljub temu pa sedišč za vse potnike ni dovolj.

Ob petkih in nedeljah popoldne se je po uvedbi ugodnih mesečnih vozovnic še dodatno povečalo število dijakov in študentov. Kapacitete »študentskih« vlakov med Mariborom in Ljubljano so bile pred poletnimi počitnicami enake ali manjše. Ob povečani prodaji mesečnih vozovnic pa na SŽ niso predvideli, da se bo večina potnikov usmerila na en ali dva vlaka. Dodajajo tudi, da poleg dveh potniških vlakov peljeta v nedeljo popoldne in zvečer iz Maribora v Ljubljano še dva hitra vlaka ICS, ki ju lahko ob doplačilu 3,40 evra in hkratni rezervaciji sedeža uporabljajo tudi imetniki subvencioniranih mesečnih vozovnic.

Skupaj tako odpelje ob nedeljah popoldne s Štajerske proti Ljubljani sedem potniških vlakov, kar je največ, kar gre. Franc Rupar, vodja službe za razvoj in izvajanje prevoza potnikov v družbi SŽ Potniški promet pravi, da je kratkoročna rešitev, ki jo bodo uporabili, maksimalno možno ojačanje klasičnih kompozicij s sedanjih štirih na šest vagonov. Pri novejših Siemensovih desirojih pa več kot dveh garnitur, kar počnejo, ne morejo sestaviti tako zaradi prekratkih peronov kot zaradi tehničnih značilnosti vozil, ki ne omogočajo dodajanja tretje garniture.

Rupar obljublja tudi dodatno skrb nad izvajanjem voznega reda in pojasnjuje, da prihaja do zaradi zapor tirov in gradbenih del, ki jih v veljavnem voznem redu niso mogli načrtovati. Dolgoročna rešitev pa je seveda posodobitev oziroma povečanje voznega parka in izboljšanje infrastrukture. Glede na finančni položaj pa ni realno, da bi SŽ lahko v kratkem nabavile dodatne nove vlake oziroma potniške garniture.

Generalni direktor direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Bojan Žlender je pred dnevi priznal, da ob uvajanju novega sistema subvencioniranega potniškega prometa dijakov in študentov nihče ni pričakoval takšnega odziva. Mesečne vozovnice, vključno s tistimi za deset voženj med krajema bivanja in šolanja oziroma študija, je nabavilo kar 42 tisoč dijakov in 20 tisoč študentov. Odziv je Žlendrovih besedah dokaz, da tudi v Sloveniji, kljub neizmerni ljubezni do osebnih avtomobilov, cenimo javni potniški promet, če je le ponudba ustrezna. Samo Slovenske železnice so v oktobru prodale 9.015 dijaških in 9.704 študentskih mesečnih vozovnic, skupaj še enkrat več kot lani.

Direktor potniškega prometa SŽ Boštjan Koren se zaveda, da bi ljudje javna prevozna sredstva še pogosteje uporabljali, če bi bila bolj dostopna. Zato poleg tokratega hita, dijaških in študentskih mesečnih vozovnic, napoveduje tudi ugodno ponudbo za ostale potnike, posebej za družine in za koristno preživljanje njihovega prostega časa ob koncu tedna, ko sedaj javnega prevoza takorekoč ni.