Na zadnjih lokalnih volitvah je župan Bojan Šrot obljubil nadgradnjo mestnega prometa. Pravega mestnega avtobusnega prometa Celje do zdaj ni imelo. Zakon to zahteva samo od Ljubljane in Maribora, druge občine pa morajo za vzpostavitev mestnega prometa sprejeti odlok in podeliti koncesijo. V Celju so imeli odlok že pripravljen pred leti, a ga je Šrot takrat umaknil z dnevnega reda, glavni razlog je bil finančni. Zdaj je vse drugače. Celjski svetniki so odlok sprejeli ta teden, koncesijo namerava občina podeliti do konca leta. V začetku prihodnjega leta naj bi prvi mestni avtobusi že zapeljali po celjskih cestah.
Čeprav je župan Šrot v preteklosti večkrat povedal, da mestnega prometa v Celju ne bo, dokler ne bo zgrajena severna vezna cesta, ki jo je prav tako obljubljal pred volitvami, si je zdaj očitno premislil. Severne vezne ceste Celje še vedno nima, kljub temu pa bo občina uredila mestni promet. Šrot zavrača, da bi bilo to povezano z volitvami prihodnje leto: »To nima veze z volitvami. Želimo si zmanjšati naval prometa v mestno jedro, kar je pokazala tudi študija ob izdelavi celostne prometne strategije. Strokovne službe so predlagale, da se v začetni fazi določijo štiri proge, upam, da Celjani ne le težko čakajo mestni promet, ampak da ga bodo potem tudi uporabljali. Ker nas bo nenazadnje tudi precej stal.«
Pol milijona na leto,
Kljub sofinanciranju iz Ekosklada pa avtobusi ne bodo električni, ampak dizelski. Gaberšek je dejal, da je razpis za vse vrste avtobusov: »Elektrika je danes zelo moderna, zaradi kratkih dometov pa tudi zelo neuporabna. Lani so na Dunaju naredili študijo in se odločili za nakup novih dizelskih avtobusov. Kar je še vedno najcenejše. In če z avtobusom prepelješ določeno število potnikov, ki se zaradi tega ne pripeljejo z avti, je učinek dosežen.«
Čeprav vožnja z mestnim avtobusom ne bo brezplačna, bo cenejša, kot je zdaj z medkrajevnimi avtobusi.
Avtobus bo na vsaki od štirih prog, ki bodo povezovale središče mesta z Ostrožnim, Lavo, Novo vasjo, Hudinjo in zahodni del mesta z nakupovalnimi središči, vozil na dvajset minut. To je precej pogosteje kot zdaj, ko mestni promet delno nadomeščata primestni in medkrajevni promet, avtobusi pa v najboljšem primeru vozijo na eno uro. Tudi zaradi medkrajevnega prometa in številnih taksislužb Celje mestni promet dobiva tako pozno in za vsemi večjimi mestnimi občinami, pravi Šrot in opozarja: »Že v preteklosti smo eksperimentirali z mestnim prometom, tudi brezplačnim v predele, ki so najbolj naseljeni, pa so avtobusi vozili skoraj prazni. Upam, da bo zdaj drugače. Ena težjih nalog bo, kako ljudi prepričati, da uporabljajo avtobuse, ker so se jih ljudje preprosto odvadili.«
Koncesija Klariču?
Šrot je zanikal, da bi občino k uvedbi mestnega prometa spodbudilo tudi to, da je lastnik celjskega avtobusnega prevoznika Izletnik Darko Klarič, ki je prav na Šrotovo prošnjo in prošnjo takratne predsednice nogometnega kluba Alenke Obrul, zdaj direktorice ZD Celje, pred leti pomagal celjskemu nogometnemu klubu: »Ne. Sami tega ne moremo organizirati. Iskali bomo partnerja z razpisom in v Sloveniji so trije, štirje potencialni.« Izletnik s tem že ima izkušnje, koncesijo za javni mestni promet ima v Velenju, prav tako Klaričev Avrigo pa ima koncesijo za mestni promet v Novi Gorici.