Vlada: Plinski terminal v Žavljah nesprejemljiv

Ker slovenske pripombe glede projekta plinskega terminala v Žavljah niso bile upoštevane, vlada meni, da bi bil terminal z vidika čezmejnih vplivov nesprejemljiv. Pogovori se bodo na vladni ravni nadaljevali 9. septembra.

Objavljeno
03. september 2009 17.09
Ka. Ž. /STA
Ka. Ž. /STA
Ljubljana - Vlada se je danes seznanila z italijansko dokumentacijo projekta plinskega terminala v Žavljah in strokovnim mnenjem glede upoštevanja pripomb Slovenije. Ugotavlja, da slovenske pripombe niso bile upoštevane in da bi bil terminal z vidika čezmejnih vplivov nesprejemljiv, je po današnji seji vlade povedal okoljski minister Karl Erjavec.

 

Glede na dokumentacijo, ki jo je posredovala italijanska stran, bi bili nesprejemljivi vplivi s prometnovarnostnega vidika (z vidika varne plovbe v Tržaškem zalivu), z vidika splošne varnosti in okoljskega vidika (škodljivi bi bili vplivi na vodno okolje Tržaškega zaliva in na biodiverziteto vodnega okolja celotnega severnega Jadrana), je na novinarski konferenci po seji po seji vlade v Ljubljani povedal Erjavec.

 

Vlada, ki je tako potrdila stališče medresorske komisije za oblikovanje stališč Slovenije do problematike plinskih terminalov v Tržaškem zalivu in njenem priobalnem območju z minulega ponedeljka, ugotavlja, da niso bile upoštevane slovenske pripombe v skladu z direktivo sveta o presoji vplivov nekaterih javnih in zasebnih projektov na okolje in ne s konvencijo o presoji čezmejnih vplivov na okolje.

 

Poleg tega se v dokumentaciji pojavlja tudi morski terminal. "Menimo, da je treba ta del izločiti iz dokumentacije, ki se nanaša na terminal v Žavljah, in da se iz mnenja italijanskega ministrstva za okolje umakne vse, kar se nanaša na morski terminal. To namreč lahko pomeni načrtovanje poti za ta off-shore terminal," pravi Erjavec.

 

Okoljski minister je pisal italijanski kolegici Stefanii Prestigiacomo in navedel, da Slovenija projekt ocenjuje kot nesprejemljiv, ker v izdanem mnenju italijanskega ministrstva - ki bi po slovenski zakonodaji pomenil okoljevarstveno soglasje - niso upoštevane slovenske pripombe.

 

Erjavec je zaprosil tudi za vso dodatno dokumentacijo za terminal v Žavljah, saj del dokumentacije, ki se nanaša na čezmejne okoljske vplive, manjka. Minister želi tudi informacijo in pojasnilo glede navedb okoljske nevladne organizacije Alpe Adria Green (AAG), da naj bi prišlo do ponarejanja oz. prirejanja podatkov, zlasti glede temperature in globine morja ter vplivov v primeru večje nesreče, saj bo v bližini tudi drugi z varnostnega vidika občutljivi objekti. Ministrico je pozval, naj v mnenju ministrstva (okoljevarstvenem soglasju) upoštevajo vse slovenske pripombe glede omenjenih vplivov na varnost in okolje.

 

Vprašanje plinskih terminalov na območju Tržaškega zaliva bo ena od tem bilateralnega srečanja na vladni ravni 9. septembra. "Smo v fazi, ko skušamo ta problem rešiti na bilateralni ravni. Zato je dobro, da bomo imeli v kratkem sestanek, na katerem bomo izmenjali stališča in videli, kako italijanska stran gleda na pripombe Slovenije," je dodal minister.