Vlaki vendarle prilagojeni turističnemu utripu

Bohinjska železniška proga: dodatne zmogljivosti za prevoz koles, predlogi tudi za avtovlake.

Objavljeno
15. maj 2017 19.34
Turizem in turisti v Ljubljani,Ljubljana Slovenija 19.08.2016 [Turizem]
Blaž Močnik
Blaž Močnik

Postaja – Po podpisu memoranduma lokalnih skupnosti ob Bohinjski progi s Slovenskimi železnicami (SŽ) pred slabima dvema letoma so železnice vendarle prilagodile zmogljivost vlakov povečanemu turističnemu zanimanju za Gorenjsko in Primorsko. SŽ letos uvajajo nekaj dodatnih novosti.

Uporabniki so se pritoževali predvsem zaradi premalo prostora v vagonih za kolesa in premalo vagonov na avtovlakih na vrhuncu turistične sezone. Težavo za kolesarje so lani rešili z odstranitvijo dela sedežev iz enega od oddelkov v potniških vlakih. »Za prevoz koles so bile sprejete enostavne, a učinkovite rešitve. Kljub povečanim zmogljivostim v dizelmotornih vlakih na Bohinjski progi je zdaj največji problem razpoložljivost potniških garnitur. Zaradi dotrajanosti so namreč izpadi zelo pogosti, rezerv pa ni,« je opozoril Matjaž Marušič iz Operativne iniciative za Bohinjsko progo.

V poletni sezoni od 24. junija do konca avgusta bodo najbolj obremenjeni vlaki vozili s podvojenimi zmogljivostmi. V iniciativi upajo, da bodo železnice v eni garnituri lahko pripravile prostor za vsaj 30 koles, poleti pa da bodo te lahko dodale še eno garnituro. »To bi bila že zelo solidna kapaciteta,« pravi Marušič.

S Krasa na Gorenjsko in nazaj

Lani so Slovenske železnice prepeljale 15.443 potnikov kolesarjev, leto 2015 pa skoraj 13.800. Največ kolesarjev se z vlakom zapelje po znameniti Bohinjski progi, pogosti pa so tudi na mednarodnih vlakih proti morju v Reko in Opatijo, med Ljubljano in Beljakom, priljubljeni so izleti na Koroško: »Vsako leto je tudi več tistih, ki z vlakom in kolesom spoznavajo lepote Slovenije. Letošnja novost je, da bomo za potrebe kolesarjev odstranili tudi del sedežev z garnitur, ki vozijo na progi Maribor–Prevalje (Pliberk) oziroma po Koroški železniški progi,« so povedali na SŽ in zagotavljajo, da »nenehno spremljajo svetovne smernice v turizmu in se zavedajo, da si vse več ljudi želi s kolesom spoznavati in odkrivati lepote pokrajine«. »Žal smo omejeni z voznim parkom, zato je v sezoni težko zagotoviti več prostora za kolesarje in njihova kolesa. V skupini SŽ bodo izvedli temeljito prenovo voznega parka. Z nabavo 25 novih vlakov in prenovo sedanjih bo skladno s smernicami EU na voljo več prostora za kolesarje oziroma njihova kolesa,« so povedali na SŽ.

Poleti in še posebno ob koncih tedna je zaradi prevoza koles najbolj obremenjen jutranji vlak iz Nove Gorice. Ob konicah Marušič zato priporoča uporabo prvega avtovlaka ob 6.30, ki bo na voljo do konca septembra. »V prenovljenem potniškem vagonu avtovlaka bo prostora za najmanj 36 potnikov in okoli 30 koles,« napoveduje. Na predlog operativne iniciative je družba SŽ Potniški promet zagotovila tudi dodatni par potniških vlakov, ki bo ob vikendih in praznikih v poletni sezoni Kras s tržaškim zaledjem povezoval z Gorenjsko. »Tudi na teh vlakih bo predvidoma dovolj prostora za kolesa,« je zadovoljen Marušič.

Ervin Sorč s Slovenskih železnic in najbrž najboljši poznavalec Bohinjske proge pa potnike opozarja: »Kolesarji morajo sami poskrbeti za nakladanje in razkladanje koles. Železničarji jim pri tem seveda prostovoljno radi pomagajo, a rokovanje s kolesom je predvsem dolžnost in odgovornost lastnika. Tega se – žal – kolesarji premalo zavedajo. Poleg tega je ob takšnih količinah koles nerealno pričakovati, da bodo vlaki vozili skladno z voznim redom, saj nakladanje in razkladanje koles zahtevata čas, ki neizogibno vpliva na točnosti vlakov.«

Oznake in disciplina za odpravo zamud

Nekaj novosti se obeta tudi pri vožnji avtovlakov. V voznem redu so SŽ paru avtovlakov, ki sta do zdaj vozila le med Bohinjsko Bistrico in Podbrdom, traso podaljšali do Mosta na Soči. »Zmogljivosti za prevoz avtomobilov so omejene z dolžino postajnih tirov in nakladalnih ramp, zato jih ni mogoče bistveno povečati. Prav zato pa si iniciativa v sodelovanju s SŽ Infrastruktura prizadeva za posodobitev tirnih zmogljivosti in povezav na železniški postaji Most na Soči, ki bodo omogočile enostavnejši, varnejši in krajši manever avtovlaka. S tem bomo lahko vpeljali še kakšen dodatni avtovlak in izpolnili povpraševanje po prevozih,« pojasnjuje Sorč.

Železnice urejajo talne cestne oznake, ki bodo pripomogle k boljšemu ter bolj urejenemu dovozu in odvozu vozil. »SŽ bodo zagotovile tudi dodatno osebje na avtovlakih, kar bo pospešilo odvoz in dovoz vozil ter odpravilo zamude, ki nastajajo tudi zaradi nediscipliniranosti voznikov,« pravi Sorč.