Črnigojeva Mercedesova dragocenost pri Duhovnikovi

Ajdovsko podjetje rešuje svojo kožo in usodo delavcev.

Objavljeno
12. oktober 2011 12.00
Posodobljeno
12. oktober 2011 14.15
D. P.
D. P.

LJUBLJANA – Na Družbi za avtoceste (Dars) smo včeraj opazili mercedesa bivšega šefa Primorja Dušana Črnigoja. Kaj je delalo tu luksuzno vozilo, vredno med 100 in 170 tisoč evri, s katerim se je Črnigoj naokoli prevažal še poleti, ko je bilo Primorje že tik pred prisilno poravnavo in ko se je podjetje že otepalo s problemom neplačevanja podizvajalcev ... Na pojasnila Darsa, kaj so ljudje iz Primorja počeli pri njiih, še čakamo.

Pregnali smo ga

Prav tako nimamo uradnega podatka, kdo se je z mercedesem mudil na Darsu, saj je šofer, ki je najprej z zadnjega sedeža pobiral neke papirje, odpeljal, ko nas je opazil. Po naših informacijah sicer tokrat Črnigoja ni bilo blizu, ampak sta se na Darsu oglasila Robert Brajdih, ki bo Črnigojevo pozicijo zasedal še nekaj dni, in Iztok Likar. Sestanek naj bi bil organiziran zaradi končanja gorenjskega kraka avtoceste. Konkretno, šlo naj bi za Peračico, za katero številni dvomijo, da bo končana v roku. Čakamo tudi na odgovore Darsa, ali bodo dela končana v roku.

Gradbinci padajo

Ajdovci so imeli sicer v letu 2010 največji dobiček med večjimi gradbenimi podjetji, a so se znašli v velikih likvidnostnih težavah. Maja so začeli pogovore z bankami za reprogramiranje dolgov. Pred dnevi se je poslovil tudi dotedanji prvi mož, 52-letni Dušan Črnigoj, za ajdovsko podjetje pa se začenja počernigojska era.

Primorje je zadnje izmed trojice gradbenih gigantov, ki je (za zdaj) obstalo, SCT in Vegrad pa sta že doživela brodolom. Vegrad je šel v stečaj pred dobrim letom dni, SCT je v postopku prisilne poravnave. Po poti Vegrada sta šli tudi Gradbeno podjetje Grosuplje (GPG) in Cestno podjetje Maribor (CPM).

VIDEO: Službeno vozilo podjetje Primorja na parkirišču

 

Črnigoj odšel, delavcem regres in plače

Svoje je k boljšemu jutri dodal tudi Črnigoj. Vztrajal je skoraj do konca. Potem pa so ga k zidu stisnile kar banke upnice same. Pomoč podjetju so pogojevale s svežo močjo na čelu družbe, zato se je moral Črnigoj posloviti.

Po slovesu (3. oktobra) so delavci dobili del regresa in del avgustovske plače. Ob slovesu Črnigoja so imeli blokirane vse račune, podjetju pa je zaradi neizplačila plač grozila tudi stavka. Zadeve so se v minulem tednu umirile. Danes je seveda aktualno vprašanje, kdaj bodo septembrske plače.

Pomaga tudi župan

V reševanje podjetja se je vključil tudi ajdovski župan Marjan Poljšak. Na sestanku s sindikalisti jim je svetoval, naj delavci sami poiščejo kandidata za predsednika upravnega odbora med vodilnimi v družbi, nato pa je pripravljen pomagati pri nadaljnjih pogovorih, tako v bankah kot na pristojnih ministrstvih.

Nesramno dragi mercedes

Sicer pa je bil Črnigoj znan, da je živel na veliki nogi. Zdaj že bivši mož se je prevažal v markantnem mercedesu S 63 AMG. Po ocenah spletnih strani tak štirikolesnik stane okoli 150.000 evrov. Avto nemške izdelave premore 525 konjskih sil, na 100 prevoženih kilometrov spije 14,9 litra bencina, za pospeševanje od 0 do 100 km/h pa porabi 4,6 sekunde. Cestna limuzina ima potovalni računalnik, aluminijasta platišča in parkirne senzorje, osem zvočnikov ter CD- in MP3-predvajalnik.

Čista lopata

Minulo obdobje je obeležila tudi afera, v katero naj bi bil vpleten tudi zdaj že bivši prvi mož Primorja. Bil je eden od osmerice, ki je bila aretirana v aferi Čista lopata 18. februarja 2008. Zaradi imunitete (bil je državni svetnik) pa je bil edini, ki ni noči preživel v zaporu. Dobro leto za tem so bile vložene obtožnice, Črnigoj pa se je s preostalo sedmerico znašel pred sodnikom. Obtožen je bil kaznivega dejanja pri postopku javnega naročila za gradnjo kontrolnega stolpa na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana.