Vsaj desetim mostovom bodo zmanjšali nosilnost

Na DRSC do konca januarja pričakujejo 29,2 milijona evrov za sanacijo.

Objavljeno
07. januar 2014 21.09
Bojan Rajšek, Litija; Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica; Brane Piano, Celje
Bojan Rajšek, Litija; Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica; Brane Piano, Celje

Ljubljana, Velenje, Ilirska Bistrica – Predstavniki ministrstva za infrastrukturo in prostor so na včerajšnjem sestanku vodstvu Direkcije republike Slovenije (DRSC) obljubili, da bodo za sanacijo dveh statično najbolj ogroženih mostov Socka in Prestranek zagotovili dva milijona evrov. Toda s tem problemi še zdaleč niso rešeni.

Skladno z dogovorom bo DRSC predvidoma na začetku prihodnjega tedna objavil javni razpis za izbiro izvajalcev za oba mostova, saj sta projekta že pripravljena. Dogovorili so se tudi, da bodo poleg mostov Socka (na cesti Velenje–Arja vas) in Prestranek (na cesti Postojna–Ilirska Bistrica) kmalu uvedli izmenični enosmerni promet na še dveh mostovih v Mednem in na mostu na glavni zasavski cesti na Vidmu čez Mlinski potok v občini Dol pri Ljubljani. Ali bo kljub enosmernemu prometu tudi na teh mostovih treba zmanjšati nosilnost s 40 ton, bo znano do konca tega tedna.

V Šaleški dolini in na postojnskem ogorčeni

Enosmerni promet za most v Prestranku je rešitev, ki so jo gospodarstveniki na postojnskem območju podprli, saj bi zmanjšanje nosilnosti mostu za Pivko Perutninarstvo iz Neverk pomenila podaljšanje poti za 50 kilometrov. »V Furnir Javor vozimo les iz gozdov s 40-tonskimi tovornjaki. Zapora bi bila za nas nemogoča, saj bi pomenila veliko večje logistične stroške. Državi smo plačali že toliko, da bi ta most lahko že zdavnaj temeljito obnovila, namesto da pomaga bankam,« je za Delo ogorčeno povedal Alojz Česnik, direktor družbe Javor Furnir, ki je prepričan, da bodo vozniki nezadovoljni z ukrepom države, saj se bodo gnetli v dolgih kolonah. Na omejitev prometa na mostu v kraju Socka so se odzvali v Gorenju, kamor vsak dan pripelje ali iz njega odpelje približno 280 tovornjakov.

»To vodi v infarktno stanje in bo povzročilo škodo, ne samo Gorenju, temveč vsem gospodarskim subjektom v dolini,« so prepričani v Gorenju. Velenjski župan Bojan Kontič pa je povedal: »Namesto da bi dobili hitro cesto, bo omejen še promet na edini cesti, ki povezuje Koroško in Šaleško dolino s Slovenijo. To pomeni katastrofo za šaleško gospodarstvo. Ne krivim DRSC, ki cesto slabo vzdržuje, ampak tiste, ki odločajo o denarju za ceste. Pri napovedi direkcije za ceste o omejitvi prometa čez dotrajane mostove gre po mojem mnenju za edini prijem, ki je direkciji še preostal, če hoče opozoriti na pomanjkljivo financiranje vzdrževanja in obnove cest.«

Na potezi je ministrstvo

Na desetih mostovih pa se zmanjšanju nosilnosti ne bo mogoče izogniti, saj so objekti namreč tako dotrajani, da ne prenesejo potrebne prometne obremenitve, zato je tak ukrep nujen. »Zavedamo se, da je tak ukrep neugoden za uporabnike, vendar je nujen za preprečitev ogrožanja varnosti prometa oziroma življenja in zdravja ljudi ter preprečitev nastanka večje gospodarske škode,« ukrepe upravičujejo na DRSC.

Na problematiko mostov vodstvo DRSC opozarja pristojno ministrstvo že dolgo, vendar razumevanja za to doslej ni bilo. Najpozneje do konca tega meseca bo omejitev nosilnosti mostov gotovo izvedena, čeprav bodo takoj zagotovljena dodatna finančna sredstva, so za Delo sporočili iz DRSC. »Problematičnih mostov pa je žal še najmanj 190. Poročila o njihovem stanju so že v pripravi,« je včeraj za Delo povedal direktor DRSC Gregor Ficko in dodal, da bi temeljita obnova 15 mostov stala 29,2 milijona evrov ter da preostalih 27,2 milijona evrov od pristojnega ministrstva pričakuje najpozneje do konca tega meseca. Po besedah direktorja Združenja za promet in zveze pri Gospodarski zbornici Slovenije Roberta Severja bo vlada o dotrajanih mostovih predvidoma razpravljala že na jutrišnji seji.