Vse več v diskontih, v akcijah zbiramo nalepke, pike in točke

Potrošniki glede krize niso optimistični. Po njihovem prihaja nov val krize.

Objavljeno
26. oktober 2011 10.32
Posodobljeno
26. oktober 2011 12.05
A. L.
A. L.

Trženjski monitor kaže, da se nakupne navade potrošnikov v Sloveniji spreminjajo, je po septembrskem monitorju povedala predsednica Društva za marketing Slovenije Maja Makovec Brenčič: »Rastejo načrtovanost in premišljenost nakupa. Vse več kupujemo v diskontnih trgovinah, se odločamo za nakupe v cenovnih akcijah in uporabljamo programe zvestobe (nalepke, točke, pike). Začeli smo kupovati na spletu. V jesenski raziskavi prvič opazimo večje nakupe hrane in pijače, zdravil in kozmetike, kar nakazuje na učinkovito tržno pot, časovno manj zahtevno obliko nakupovanja in na večanje koncepta samooskrbe.«

Nov val krize? Potrošniki: Da

Izvajalec raziskave iz Valicona Andraž Zorko je povzel, da slovenski potrošnik pričakuje nov val krize, vendar je v primerjavi z letom 2009 nanjo tudi pripravljen in se bo vedel temu primerno.

Predstavil je še izvlečke Valiconove raziskave za NKBM, ki so jo naredili poleti letos, v kateri so ljudje povedali, da jih samo še 13 odstotkov čuti, da bo kriza minila in bo kmalu vse tako, kot je bilo. 42 odstotkov jih ocenjuje, da nikoli več ne bo tako, kot je bilo, 43 odstotkov pa jih meni, da bodo razmere še slabše. Dva odstotka vprašanih se nista želel opredeliti.

Zaradi recesije vse več psihološkega pritiska

Po izsledkih Trženjskega monitorja 72 odstotkov vprašanih meni, da si lahko privošči manj in osebno občuti recesijo. Predvsem jo občutijo kot psihološki pritisk (+5 odstotnih točk), pa tudi kot višje življenjske stroške (+2 odstotni točki), intenzivnejše varčevanje (+2 odstotni točki) in izgubo delovnega mesta (+2 odstotni točki). Med ljudmi prevladuje občutek, podoben tistemu iz pomladi 2009, ko se je kriza, ki je Slovenijo zajela z zamikom, pojavila.