Z redno avtobusno linijo z Balkana na Švedsko

Sezonske avtobusne linije proti hrvaški obali, redne po vsej Evropi. Arriva Slovenija še s četrto dnevno linijo v München.

Objavljeno
27. maj 2015 20.22
Avtobusna in železniška postaja,Ljubljana Slovenija 13.02.2015
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Zamejske obale sinjega Jadranskega morja so iz celinske Slovenije najlažje dostopne z osebnimi prevoznimi sredstvi. Ker sta s slovenskih letališč še najbližje morja Podgorica in Tirana, med javnimi prevoznimi sredstvi ob nekaj vlakih prevladujejo avtobusi. S temi je moč na rednih linijah potovati tudi praktično po vsej Evropi.

Od vlakov peljeta kljub omejitvam na notranjski progi dva vsak dan na Reko (Rijeka), v Pulj (Pula) pa je izven sezone še treba z avtobusom do Divače in potem enkrat na dan naprej z vlakom. V poletni sezoni si je moč nadejati – tako kot med prvomajskimi prazniki – tudi kakšen »kopalni« vlak. Posebej ob za danes predvidenem podpisu dokumenta o sodelovanju SŽ in istrskih občin. Z vlakom je moč tudi v Dalmacijo, do Splita, vendar izven sezone v vsakem primeru s prestopanjem in vmesnim večurnim »ogledom« Zagreba. Do zamejskega Trsta pa potniških vlakov že nekaj let ni – ne nekdanjih »švercerskih« ne kakšnih »kopalnih« ne »nakupovalnih«. Pač pa SŽ ponujajo vožnje v Benetke – žal ne čez Sežano, temveč čez Jesenice in Beljak.

Od slovenskih avtobusnih prevoznikov bo med poletno sezono iz Kranja tradicionalno vozil Alpetour v Poreč, vsi ostali avtobusi pa so iz skupine Arriva Slovenija, del skupine nemških železnic DB, ki bo, če bo to dovolil varuh konkurence, prevzela tudi gorenjskega prevoznika in se tako z dvopetinskim tržnim deležem ponovno vrnila na prvo mesto, ki ga je nedavno z združitvijo s celjskim Izletnikom zasedel novogoriški Avrigo.

Sezonske jadranske linije

Iz slovenskih obalnih mest v bližnji Trst vozi domača Arriva Primorska. Na rednih avtobusnih linijah med hrvaško Istro in Trstom pa preko Slovenije in s postanki v Kopru vozijo različni hrvaški prevozniki. Ti vozijo tudi iz Ljubljane v Istro in preko Zagreba vse do Dubrovnika, na primer. Sredi maja je tako med Ljubljano in Reko – z odličnimi povezavami tako vzdolž obale kot na kvarnerske otoke – redno linijo vzpostavil Autotrans, ki vozi dvakrat dnevno, ustavil pa bo še v Ilirski Bistrici in pred Postojnsko jamo, kjer bo v začetku junija uradno odprto novo postajališče. Med tem in prestolnico bo novo redno linijo vzpostavila skupina Arriva Slovenija, na njem pa bodo ustavljali tudi vsi ostali njeni avtobusi.

Skupina Arriva Slovenija za poletno sezono napoveduje linije med Ljubljano in Rovinjem, med Koprom in Rovinjem, med Mariborom (preko Ljubljane in Ilirske Bistrice) in Baško na Krku, med Mariborom (preko Ljubljane in Metlike) in Novaljo na Pagu ter med Mariborom (preko Ljubljane in Metlike) in Šibenikom.

Z rednim avtobusom iz Sofije v Firence

Z rednimi avtobusnimi in železniškimi linijami je moč iz Ljubljane potovati po vsej Evropi. Če je vlak udobnejši, a so pogosto potrebna prestopanja, vozijo avtobusi – paradoksalno – na daljših linijah. Večinoma gre za tuje prevoznike, predvsem z Balkana, a tudi italijanske in madžarske, ki tamkajšnje kraje povezujejo tudi s tako oddaljenemi cilji kot so na primer francoski Bordeaux ali švedska Upsalla in seveda s severno Italijo, Švico, Francijo in Nemčijo.

Uspešen inter city bus v München

Za prevoze na letališča in pristanišča se je specializiral GoOpti, od lani pa med celovškim letališčem in Ljubljano preko Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana vozi avstrijski koroški prevoznik, pri katerem lokalne vožnje, z Brnika v Kranj, na primer, niso možne (pa tudi poceni niso). Tuji prevoznik (Blaguss) vozi tudi med Trstom, Ljubljano in Dunajem s povezavo proti Bratislavi.

V skupini Arriva Slovenija so zelo zadovoljni z medmestnim (inter city) avtobusom med Zagrebom, Ljubljano in Münchnom, kjer zaradi velikega uspeha s 1. junijem trem dnevnim vožnjam dodajajo še četrto. V mednarodnih povezavah vidijo nov potencial, tako da je moč pričakovati še nove linije (Vukovar - Osijek - Maribor - München - Stuttgart), razmišljajo o Milanu.