Za cepljenje niso imeli odobritve

Po prvem cepljenju prve slovenske deklice proti okužbi z virusom, ki povzroča raka materničnega vratu, se je izkazalo, da proizvajalec zdravila za cepljenje ni imel odobritve pristojne republiške agencije.

Objavljeno
20. december 2006 20.25
Minister za zdravje Andrej Bručan in direktor Agencije za zdravila in medicinske pripomočke Stanislav Primožič
Ljubljana – Prvo cepljenje prve slovenske deklice proti okužbi s humanim papiloma virusom (HPV), ki povzroča raka materničnega vratu, je v slabih dveh dneh sprožilo val polemik. V sredo se je pokazalo, da proizvajalec zdravila (farmacevtsko podjetje MSD oziroma njegova slovenska podružnica) ni upošteval obveze, po kateri bi moral pred pripravo takšnega dogodka na republiško agencijo za zdravila in medicinske pripomočke nasloviti vlogo, ki je pogoj za izvedbo takšne akcije. Ker tega ni storil, bo v naslednjih dneh akcijo vzela pod drobnogled farmacevtska inšpekcija.

Tanka meja med informiranjem in oglaševanjem je sporna zlasti v zdravstvu, ko pri promoviranju zdravil ni problematična le nelojalna konkurenca med ponudniki zdravil, ampak tudi spodbujanje uporabe zdravil, pri katerih pa njihovi neželeni učinki v informativno-oglaševalski akciji ne dobijo ustreznega prostora. Ravno zato oglaševanje zdravil, razen v izjemnih primerih, pri nas ni dovoljeno.

Po besedah direktorja agencije prof. dr. Stanislava Primožiča bi moral nosilec dovoljenja za promet, v tem primeru torej omenjeno podjetje, agencijo zaprositi za odobritev oglaševanja omenjenega zdravila, ki ga omogočata tako slovenska kot evropska zakonodaja. A družba vloge, ki je prvi pogoj za izvedbo takšne akcije informiranja, kot smo ji bili priča pri izvedbi prvega cepljenja proti RMV v Sloveniji, na agencijo ni naslovila niti ni dobila odobritve za aktivnosti, ki so spremljale cepljenje – čeprav so se, kot je za medije povedal dr. Primožič, že dogovarjali o tem. »Na agenciji bi morali vse informativne materiale videti in nato odločiti o primernosti njihove vsebine in tehnične izvedbe. Tako bi presodili, ali je izvedba kampanje v načrtovani obliki dopustna.«

Pri farmacevtski družbi MSD dogajanja nočejo komentirati; kot pravijo, morajo najprej počakati, da sploh izvedo, zakaj jih namerava farmacevtska inšpekcija vzeti pod drobnogled.

Več o tem si preberite v četrtkovem Delu!