Za zdaj še ne bo radarja v vsakem ohišju

Prehitre voznike bodo s stacionarnimi radarji lovili pred predorom Podmilj in na odseku Slivnica na štajerski avtocesti ter pred predorom Kastelec in na odseku Senožeče na primorski avtocesti.

Objavljeno
01. marec 2007 09.39
radarji slovenija
Ljubljana – Letos policija skupaj z Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) nadaljuje nameščanje stacionarnih radarjev na avtoceste. Danes bodo v uporabo vključili dva nova, tako da bodo skupaj z obstoječim trije. Premeščali jih bodo po petih lokacijah. Poleg obstoječe, pred predorom Golovec na ljubljanski obvoznici, bodo prehitre voznike z njimi lovili pred predorom Podmilj in na odseku Slivnica na štajerski avtocesti ter pred predorom Kastelec in na odseku Senožeče na primorski avtocesti.

Policisti po besedah višjega inšpektorja Jožeta Šmida iz sektorja prometne policije generalne policijske uprave ugotavljajo, da so stacionarni radarji zelo dobrodošel pripomoček pri zagotavljanju večje varnosti na avtocestah. Prvi takšen radar so pred dvema letoma postavili pred predorom Golovec na ljubljanski obvoznici.

Ugotovili so, da se je v letu pred postavitvijo tam zgodilo 53 prometnih nesreč, v katerih sta dve osebi umrli, 12 pa se jih je poškodovalo. V letu po postavitvi so na odseku Golovec zabeležili 12 prometnih nesreč in le eno lahko telesno poškodbo. Lani so s stacionarnim radarjem na tem odseku ujeli 5004 prehitre voznike; 4918 jih je dobilo plačilni nalog, izdali pa so še 74 odločb o hitrem postopku in 12 obdolžilnih predlogov za sodišče.

Od petih lokacij za dokaj novo vrsto merilcev hitrosti na avtocestah so tri pred avtocestnimi predori. Policisti so namreč tudi na podlagi nesreč v francoskih in avstrijskih predorih ugotovili, da so prav ti deli varnostno zelo občutljivi. Na vseh do zdaj zgrajenih 467 kilometrih slovenskih avtocest se je sicer lani zgodilo 1851 prometnih nesreč. V 22 najhujših je umrlo 28 ljudi, v 444 pa se je hudo poškodovalo 62 ljudi in 687 laže.

Vsega skupaj naj bi po avtocestah do konca letošnjega leta postavili 18 ohišij, v katerih bo lahko stal radar. Te bodo premeščali, tako da vozniki ne bodo vedeli, ali njihovo hitrost merijo ali ne. Tri radarje imajo, enega še ne, vseh 13 dodatnih ohišij zanje pa že čaka v skladiščih. Te naprave nikakor niso poceni. Ohišje stane 6000 evrov, merilniki 9000 evrov, priprava za namestitev in njihova povezava s vsemi potrebnimi sistemi pa kar 25.000 evrov.

Voznike torej čakajo nove pasti za praznjenje žepov. Da vozniki ne delijo zadovoljstva s policisti ob opremljanju z vedno novimi napravami za merjenje hitrosti, dokazuje tudi dogodek z do zdaj edinim stacionarnim radarjem pred predorom Golovec. Ta nekaj časa ni deloval, ker je nekdo vanj ustrelil.

Iz tiskanega Dela