Zakaj Bicik(LJ)u zaupati 
svojo telefonsko številko?

V primeru letnega abonmaja za sistem izposoje koles Bicike(LJ) bo Europlakat od vas zahteval vrsto osebnih podatkov.

Objavljeno
23. maj 2011 10.32
Anže Božič, notranja politika
Anže Božič, notranja politika
Ljubljana – Če želite v našem glavnem mestu uporabljati najnovejši sistem izposoje koles Bicike(LJ), načeloma potrebujete le elektronski naslov in kreditno kartico ali bančni račun. To drži za tedensko naročnino, v primeru letnega abonmaja pa izvajalec javno-zasebnega partnerstva, oglaševalska družba Europlakat, od vas zahteva še vrsto drugih osebnih podatkov. Da sistem zahteva vaše ime, priimek ter poštni oziroma elektronski naslov ni nič nenavadnega, a za uspešno enoletno registracijo morate obvezno sporočiti tudi vaš spol, datum rojstva, številko mobilnega telefona, če želite, pa še številko stacionarnega telefona.

Povsem identične osebne podatke od vas na primer zahteva tudi pariški sistem izposoje koles Velib, po katerem so se načrtovalci ljubljanske verzije menda tudi zgledovali. Težava je, da podatke v primeru Bicik(LJ)a zbira in hrani družba Europlakat, ki ji je Mestna občina Ljubljana (MOL) zaupala izvedbo projekta. Gre za vodilnega ponudnika na področju zunanjega oglaševanja v Sloveniji, lahko preberemo na njihovi spletni strani, zato se postavi logično vprašanje: zakaj oglaševalska agencija potrebuje toliko osebnih podatkov in kaj namerava z njimi početi? Lahko nabiralnike uporabnikov Bicik(LJ)a v kratkem preplavijo letaki za nov pralni prašek, ki bo za promocijo najel družbo Europlakat? Nam bodo podjetne Ljubljanske lekarne, v lasti MOL, s sporočili SMS vsak teden sporočale, katera zdravila so »v akciji«?

Primer bo preučil informacijski pooblaščenec

Podobne pomisleke je imelo že več posameznikov in so se zato obrnili na urad informacijskega pooblaščenca. »Šlo je za relativno veliko število opozoril, ki pa smo jih ob začetkih odmevnejših projektov že vajeni,« nam je potrdil svetovalec pri informacijski pooblaščenki Blaž Pavšič. Na uradu bodo zato danes sprožili inšpekcijski postopek, v katerem bodo preverjali upravičenost in varnost obdelave osebnih podatkov.

A v družbi Europlakat mirijo. »Osebni podatki uporabnika se shranjujejo z namenom identifikacije uporabnika pri vsaki posamični izposoji kolesa, za nadzor nad dolžino uporabe kolesa in zaračunavanje uporabnine za izposojo, ki je daljša od ene ure, ter za zavarovanje izvajalca projekta v primeru poškodb, goljufive uporabe ali izginotja kolesa, za katere v skladu s splošnimi pogoji za dostop in uporabo mestnega kolesa Bicike(LJ) odgovarja uporabnik,« pojasnjujejo.

Če se podrobneje poglobimo v omenjene pogoje uporabe, lahko preberemo, da se Europlakat zavezuje, »da bo skladno z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov, vse osebne podatke, ki jih pridobi za namene izvrševanja dejavnosti storitve Bicike(LJ), obdeloval in shranjeval zaupno in izključno v okviru strankinih pooblastil in v skladu z namenom pridobitve«. Seveda pa je lahko namen pridobitve v primeru oglaševalske agencije zelo širok pojem.