Zakaj je trasa hitre ceste F2-2 slaba

Včerajšnji sestanek civilne iniciative in ministrov ni prinesel dogovora o tretji razvojni osi.

Objavljeno
20. maj 2015 01.24
Protest krajanov pri Braslovčah, kjer je predvidena trasa nove hitre ceste, 22.April2015
Aleš Stergar, Špela Kuralt
Aleš Stergar, Špela Kuralt

Ljubljana, Braslovče – Predstavniki Civilne iniciative Braslovče (CIB) so na včerajšnjem sestanku ministrici za okolje in prostor (MOP) Ireni Majcen pojasnili, zakaj je trasa hitre ceste F2-2 slaba. Dobili so obrazložitev, da se za to traso pripravlja državni prostorski načrt. Ali bo tudi sprejet, bo pokazala razprava na terenu. Trasi nasprotuje tudi kmetijsko ministrstvo.

Postopek umeščanja hitre ceste na tretji razvojni osi med Velenjem in štajersko avtocesto pri Šentrupertu, po varianti F2-2, se skladno s sklepom vlade, da zastopa javni interes, nadaljuje, je po sestanku zainteresiranih v vladni konferenčni dvorani povedala ministrica Irena Majcen. To pa še ne pomeni, da bo vlada dokument tudi sprejela.

Umeščanje v prostor je pri braslovško-šentrupertski varianti že najdlje, ocene, da so druge variante cenejše, pa po besedah ministrice Majcnove ne držijo. Današnja vrednost te variante, gre za 314 milijonov evrov, in ne 480 milijonov, kot trdi CIB, je neprimerljiva s cenami iz idejnih rešitev, ki so bile pripravljene za različne trase.

Odločanje o trasi ne bo politično, vendar na kmetijskem ministrstvu ne morejo privoliti v pozidavo najboljših kmetijskih zemljišč, je odločen kmetijski minister Dejan Židan. Na ministrstvu že od leta 2007 opozarjajo, da je treba kmetijsko zemljo spoštovati in da od strokovnih podlag ni mogoče odstopiti. Včasih ima minister Židan občutek, da se načrtno zavlačuje, ker ni denarja za gradnjo.

V interesu infrastrukturnega resorja je, da bo umestitev urejena čim prej, je jasen minister Peter Gašperšič. Vsaka trasa ima svoje prednosti in slabosti, ki jih je treba čim bolj omiliti. Minister Gašperšič se zaveda, da bodo nasprotovanja na vsaki trasi, deset let odlašanja pa je bilo dovolj.

Iniciativa pomirjena?

Čeprav se niso ničesar dogovorili, je Urban Jeriha iz CIB povedal, da so zadovoljni s svojo predstavitvijo in da so od ministrice Majcnove izvedeli, da se bo lahko zgodilo, da ceste po trasi F2-2 ne bo mogoče speljati, saj je v preteklosti že bilo doseženo politično soglasje, da poiščejo drugo traso.

Medtem ko so predstavniki CIB mirno za zaprtimi vrati sestankovali z ministri v Ljubljani, so pred srečanjem pojasnili, da jih je zmotilo že vabilo na sestanek. Pričakovali so strokovno razpravo o vseh trasah, ne le seznanitev, zakaj je sporna trasa F2-2 za MOP najboljša in kakšni so terminski načrti sprejetja državnega prostorskega načrta. Zapisali so, da je bilo takšno vabilo MOP najmanj nespodobno.

V CIB vztrajajo pri zahtevi, naj vlada opusti umeščanje hitre ceste na traso F2-2 in naj hitro cesto vrne na traso F3b. Zanjo pišejo, da je cenejša, ne uniči veliko kmetijske zemlje, z omilitvenimi ukrepi pa bi jo lahko umestili v prostor, kar bi bilo nujno zaradi varovanja narave. V CIB še pišejo, da je bila trasa F3b namenoma tako projektirana, po njihovem so bile to zahteve ministrstva, da bi trasa F3b padla. Konec leta 2012 je takratno ministrstvo za infrastrukturo in prostor za traso F3b po občinah že razpisalo javno obravnavo državnega prostorskega načrta, vendar so jo tik pred začetkom preklicali z obrazložitvijo, da bodo objavili kasnejši datum, ki ga nikoli ni bilo. Zdaj v CIB upajo, da se bo podobno zgodilo tudi z F2-2.

Sekretar za os

Koroškemu in savinjskemu gospodarstvu med desetletnim izbiranjem trase že zmanjkuje potrpljenja. Ta teden so tako gospodarstveniki s tega območja premieru Miru Cerarju predlagali, naj imenuje državnega sekretarja za tretjo razvojno os, ki bi usklajeval več resorjev in bil vez z lokalno skupnostjo. Predlagajo, da naj bi bil sekretar iz tega okolja, saj bi tako najbolj razumel problematiko.

Braslovški župan Branimir Strojanšek je dejal, da gospodarstvenike razume, da je hitra cesta nujna, vendar je trasa F2-2 54 milijonov evrov dražja, proti njej so stroka in kmetje, saj bo povozila 113 hektarov kmetijskih zemljišč. Dodal je, da so bili dolžni to povedati ministrici.