Zakaj me prijatelji na FB ignorirajo?!

Objavljamo razlago in namige, kako facebook določa pomembnost vašim objavam.

Objavljeno
11. november 2011 11.43
Posodobljeno
14. november 2011 22.05
R. S.
R. S.

Se sprašujete, zakaj nekateri prijatelji na facebooku nikoli ne všečkajo vaših objav? Vzroka sta lahko dva. Prvi je, da vas ne marajo – in tu vam ne moremo pomagati. Drugi vzrok pa se lahko skriva v zapletenem algoritmu, ki ga družabno omrežje uporablja za izračun t. i. pomembnosti objav.

Facebookov skrivnostni edgerank

Le tiste objave, ki jih bo facebook izbral kot pomembne, se bodo pojavile na zidovih vaših prijateljev. Facebookovi inženirji so se za tovrstno rešitev odločili zato, da bi ohranili zidove uporabnikov kolikor toliko pregledne. Predstavljajte si, da bi se na vašem zidu pojavile vse objave stotin in stotin prijateljev ter ducatov oglaševalcev, ki stojijo za stranmi, ki jih všečkate? Zmeda bi bila popolna.

Natančno delovanje algoritma, ki se imenuje edgerank, sicer ni javno znano, vendar pa so iz Facebooka javnosti razkrili ključne dejavnike, ki skrbijo za izračun. Ti so:

1. Ocena privlačnosti oziroma afinitete: Facebook preveri odnos med uporabnikom oziroma stranjo, s katere prihaja objava, in prijatelji. Če so se v preteklosti prijatelji večkrat odzvali na objave (všečkali, komentirali, priporočili, si ogledovali vaše fotografije in se označevali na njih ...), ima nova objava več možnosti, da se bo pojavila na zidovih vaših prijateljev.

2. Teža, ki jo ima posamezna objava: več ko ima všečkov in komentarjev, pomembnejša je za Facebook, zato se bo pokazala večjemu številu uporabnikov. Tudi vsaka stopnja interakcije ni šteta enako. Navadni všeček vam prinese najmanj točk. Če uporabnik pod vašo objavo komentira, se to šteje kot pomembnejše dejanje.

3. Časovna komponenta: novejše objave imajo prednost pred starejšimi; če torej vaša objava takoj po zapisu ni požela velikega odziva, se ne slepite: tudi sčasoma je ne bo 'zagledalo' več prijateljev in je povšečkalo. Taka objava je mrtva. Strokovnjak za družabna omrežja Matej Špehar ocenjuje, da objava vrhunec doseže v prvi uri po zapisu, nato začne hitro padati v pozabo.

Ne postanite spemer (spammer)!

Čudežne formule, s katero bi se vaše objave pokazale večjemu številu prijateljev, torej ni. Največ, kar lahko storite, je, da negujete odnose s svojimi tesnejšimi prijatelji na facebooku in si tako gradite oceno afinitete, hkrati pa poskrbite, da prijateljev ne zasipate z brezveznimi sporočili. Z njimi boste namreč hitro padli v močvaro nepomembnosti, iz katere se boste težko izvlekli. Vaše objave naj bodo zanimive, ne prepogoste, hkrati pa naj prijatelje vabijo k odzivu.