Zakeršnik z letališča odslovil letalce

Aerodrom Slovenj Gradec: Direktor letenje uradno ukinja zaradi izgube, v aeroklubu upor.

Objavljeno
10. december 2014 08.57
Aerodrom Slovenj Gradec
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Mislinjska Dobrava – Direktor Aerodroma Slovenj Gradec Dušan Zakeršnik se je odločil prekiniti sodelovanje z obema izvajalcema letalske dejavnosti – družbo Aviofun in Koroškim aeroklubom. Obvestil ju je, da bo od januarja letališče zaprto za letališko dejavnost, uporaba letaliških površin in površin za letalsko dejavnost pa ne bo več dovoljena. Odločitev pojasnjuje z nerentabilnostjo in pomanjkanjem vizije najemnikov, letalci pa so prepričani, da so drugi interesi.

»Od večinskega lastnika Aerodroma Slovenj Gradec smo prejeli šokantno pisno obvestilo, da s 1. januarjem 2015 enostransko zapirajo letališče za vso letalsko dejavnost in neposredno odrekajo možnost sodelovanja z nami,« pravi direktor družbe Aviofun Damijan Cehner, ki na slovenjgraškem letališču izvaja letalske polete in skoke s padalom. Cehner ugotavlja, da kot najemnik nima veliko možnosti in da mora odločitev spoštovati, a poudarja, da je z aeroklubom drugače, saj si je ta po njegovih besedah leta 2002 ob prodaji letališke steze in hangarja Aerodromu s pogodbo zagotovil, da lahko tam nemoteno in brezplačno deluje še naprej. Cehner je bil kot takratni direktor Aerodroma Slovenj Gradec podpisnik omenjene pogodbe, za katero pravi, da mu jo Zakeršnik nenehno očita. Aviofun na letališču v Mislinjski Dobravi ustvari večino letnega prihodka, okrog milijon evrov, dodaja Cehner.

Cehner: Poskušajo uničiti vse, kar so ustvarili predhodniki

»Dve leti smo si načrtno prizadevali za to, da tukaj ustvarimo bazo in center za skoke s padalom. V to sem vložil vso energijo, sestavili smo ekipo, nakupili opremo ... Če hočemo preživeti, bomo pač morali delati drugje, saj tujcev zagotovo ne bomo odklonili. Na drugih letališčih smo vedno dobrodošli,« pravi Cehner.

Odločitev o prenehanju letališke dejavnosti je bila zanj presenečenje, Zakeršnikove očitke o neporavnanih obveznostih pa zavrača in poudarja, da ga ne zanimajo spori med Aerodromom Slovenj Gradec in aeroklubom. »Očitno se ne more znebiti aerokluba in poskuša z zaprtjem dejavnosti, mi smo pri tem pač kolateralna škoda,« ugotavlja. »Z odklonitvijo sodelovanja z nami bi se brez težav sprijaznili, a prepoved in zaprtje letališča?! Ne moremo verjeti in se sprijazniti s tem, da so lahko šli tako daleč, da poskušajo uničiti vse, kar so ustvarili naši letalski predhodniki in je delovalo brez prekinitve zadnjih 60 let.« Po podatkih Aviofuna je imelo slovenjgraško letališče samo od letalstva 50.000 obiskovalcev na leto.

Zakeršnik: Iz letališča samo vlekli denar

Direktor Aerodroma Slovenj Gradec Dušan Zakeršnik pravi, da letalska dejavnost že več let povzroča izgubo: »Aerodrom Slovenj Gradec je v zadnjih letih zaradi Cehnerja in tudi zaradi Koroškega aerokluba posloval negativno. Kot direktor tega podjetja tega ne smem dovoliti.« Zakeršnik pravi, da je Aviofun in Koroški aeroklub povabil, naj predstavita svojo dolgoročno strategijo razvoja letalske dejavnosti, a je po njegovem nimata.

Poudarja, da se letališče ne zapira: »Ostaja turizem, samo letalska dejavnost se za zdaj ustavlja, dokler ne bomo našli boljšega najemnika, ki bo imel strategijo razvoja letalstva in turizma. Žal gospod Cehner tega ni sposoben narediti.« Zakeršnik trdi, da je letališka dejavnost v zadnjih petih letih stagnirala in da za razvoj ni bilo narejenega nič, letališče je najemnik »samo izkoriščal in iz njega vlekel denar« in ni izpolnjeval pogodbenih obveznosti.

Stečajnik bo zahteval sklic skupščine

Tudi aeroklub ga je glede načrtov z letališčem razočaral. »Če sami ne vedo, kaj hočejo, ne vem, zakaj bi jaz imel letališče odprto in zaradi tega posloval negativno, zakaj bi pozimi plužil stezo, če bom s tem imel samo strošek. Iščem rešitve za Aerodrom Slovenj Gradec, a ne iz mojega žepa.« Zakeršnik pravi, da bodo počakali ustreznejšega partnerja, ki bo imel interes za razvoj dejavnosti. »Če novega najemnika ne bo, bomo mogoče naredili kakšen drug športni center ali drugo dejavnost, ki je danes ravno zaradi velikih omejitev, ki jih prinaša letališka dejavnost, ne moremo izvajati. A v tej fazi o tem še ne razmišljamo.«

Predsednik Koroškega aerokluba Danijel Kotnik napoveduje, da se bodo Zakeršnikovi nameri uprli in da preučujejo pravne možnosti, s katerimi bi lahko preprečili, da jih prežene z letališča. Boris Kastivnik, stečajni upravitelj družbenika Preventa Global, pa je dejal, da ga o napovedani spremembi na letališču nihče ni obvestil in da bo zahteval sklic skupščine družbenikov Aerodroma Slovenj Gradec. »Direktor se bo moral izreči, kaj s tem želi doseči in ali sploh ima pooblastilo za to.« Stečajnik želi Preventov delež čim prej prodati.

Slovenjgraško letališče je kot javno letališče infrastrukturni objekt lokalnega pomena. O morebitnih obveznostih lastnika smo vprašali Javno agencijo za civilno letalstvo, a njihov odgovor še pričakujemo.