»Od večinskega lastnika Aerodroma Slovenj Gradec smo prejeli šokantno pisno obvestilo, da s 1. januarjem 2015 enostransko zapirajo letališče za vso letalsko dejavnost in neposredno odrekajo možnost sodelovanja z nami,« pravi direktor družbe Aviofun Damijan Cehner, ki na slovenjgraškem letališču izvaja letalske polete in skoke s padalom. Cehner ugotavlja, da kot najemnik nima veliko možnosti in da mora odločitev spoštovati, a poudarja, da je z aeroklubom drugače, saj si je ta po njegovih besedah leta 2002 ob prodaji letališke steze in hangarja Aerodromu s pogodbo zagotovil, da lahko tam nemoteno in brezplačno deluje še naprej. Cehner je bil kot takratni direktor Aerodroma Slovenj Gradec podpisnik omenjene pogodbe, za katero pravi, da mu jo Zakeršnik nenehno očita. Aviofun na letališču v Mislinjski Dobravi ustvari večino letnega prihodka, okrog milijon evrov, dodaja Cehner.
Cehner: Poskušajo uničiti vse, kar so ustvarili predhodniki
»Dve leti smo si načrtno prizadevali za to, da tukaj ustvarimo bazo in center za skoke s padalom. V to sem vložil vso energijo, sestavili smo ekipo, nakupili opremo ... Če hočemo preživeti, bomo pač morali delati drugje, saj tujcev zagotovo ne bomo odklonili. Na drugih letališčih smo vedno dobrodošli,« pravi Cehner.
Odločitev o prenehanju letališke dejavnosti je bila zanj presenečenje, Zakeršnikove očitke o neporavnanih obveznostih pa zavrača in poudarja, da ga ne zanimajo spori med Aerodromom Slovenj Gradec in aeroklubom. »Očitno se ne more znebiti aerokluba in poskuša z zaprtjem dejavnosti, mi smo pri tem pač kolateralna škoda,« ugotavlja. »Z odklonitvijo sodelovanja z nami bi se brez težav sprijaznili, a prepoved in zaprtje letališča?! Ne moremo verjeti in se sprijazniti s tem, da so lahko šli tako daleč, da poskušajo uničiti vse, kar so ustvarili naši letalski predhodniki in je delovalo brez prekinitve zadnjih 60 let.« Po podatkih Aviofuna je imelo slovenjgraško letališče samo od letalstva 50.000 obiskovalcev na leto.
Zakeršnik: Iz letališča
Poudarja, da se letališče ne zapira: »Ostaja turizem, samo letalska dejavnost se za zdaj ustavlja, dokler ne bomo našli boljšega najemnika, ki bo imel strategijo razvoja letalstva in turizma. Žal gospod Cehner tega ni sposoben narediti.« Zakeršnik trdi, da je letališka dejavnost v zadnjih petih letih stagnirala in da za razvoj ni bilo narejenega nič, letališče je najemnik »samo izkoriščal in iz njega vlekel denar« in ni izpolnjeval pogodbenih obveznosti.
Stečajnik bo zahteval
Predsednik Koroškega aerokluba Danijel Kotnik napoveduje, da se bodo Zakeršnikovi nameri uprli in da preučujejo pravne možnosti, s katerimi bi lahko preprečili, da jih prežene z letališča. Boris Kastivnik, stečajni upravitelj družbenika Preventa Global, pa je dejal, da ga o napovedani spremembi na letališču nihče ni obvestil in da bo zahteval sklic skupščine družbenikov Aerodroma Slovenj Gradec. »Direktor se bo moral izreči, kaj s tem želi doseči in ali sploh ima pooblastilo za to.« Stečajnik želi Preventov delež čim prej prodati.
Slovenjgraško letališče je kot javno letališče infrastrukturni objekt lokalnega pomena. O morebitnih obveznostih lastnika smo vprašali Javno agencijo za civilno letalstvo, a njihov odgovor še pričakujemo.