Igor Jakomin, državni sekretar z ministrstva za promet, je potrdil, da so tudi na ministrstvu za promet poskusili neuradne govorice preveriti v Bruslju in Italiji, vendar jim jih doslej niso potrdili. »Izvedeli smo le, da imajo na italijanski strani menda nekaj težav pri zagotavljanju denarja za načrtovane projekte, vendar je njihova uresničitev predaleč, da bi lahko bila resnična ovira. EU je za projektiranje dveh tras Italiji in Sloveniji namenila dobrih 51 milijonov evrov, od tega Italiji dobrih 28 in Sloveniji dobrih 22 milijonov evrov. Slovenija je ta znesek že namenila za projektiranje dela proge Koper-Divača, ne glede na odločitev o železniški povezavi med Trstom in Divačo v Italiji,« je povedal Igor Jakomin. Poudaril je, da gradnja sodobne železnice od Kopra do Divače ni odvisna od italijanskega dela železniške proge v petem koridorju.
Slovenija in Italija sta decembra z evropsko komisijo podpisali odločbo o sofinanciranju prostorske, investicijske in projektne dokumentacije, za katero je iz evropskih sredstev predvidenih 51 milijonov evrov. V Sloveniji so geodeti odmerili že vsa zemljišča, predvidena za odkup, cenilci so poslali ponudbe v podpis lastnikom. Zdaj imajo sklenjenih že 45 odstotkov vseh odkupov za 1,9 milijona evrov, rezervirana imajo še dva milijona evrov za preostale odkupe zemljišč. Začetek gradnje drugega tira od Kopra do Divače bo predvidoma konec leta 2010, so pred kratkim potrdili na direkciji za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo v Mariboru. Vendar se je zapletlo že pri oddaji naročila za projektiranje, saj je bila zahtevana njena revizija.
Številne civilne iniciative, organizacije in društva s tržaškega območja so postale prav nenavadno organizirane in glasne. Šele zdaj, ko je denar za projekte deloma že porabljen in bi morali projektanti po več letih političnih meddržavnih usklajevanj ter dogovorov za traso z vso vnemo pripravljati projekte, so odločno nastopili proti predvideni gradnji proge Trst-Divača, češ da gre za ekološko in ekonomsko zelo sporen projekt.
Državni sekretar Igor Jakomin je poudaril, da je odsek Koper-Divača samostojen projekt, ki ni odvisen od dogajanj na italijanski strani. Največja ovira za uresničitev tega projekta je pravno-sistemska, saj veljavni predpisi omogočajo veliko revizijskih postopkov in nepotrebnih zavlačevanj. Zato je tudi za drugi tir zelo pomembno, kako hitro bo državnim organom uspelo spremeniti zakonodajo in pospešiti strateške projekte, ki so ključni za slovensko gospodarstvo in razvoj.
Iz tiskanega Dela.