Zapora trojanskih predorov odvisna od mostov

Predor Karavanke bodo obnavljali tudi jeseni. Direkcija za ceste izbira izvajalca za obnovo mostov čez Socko in Pivko.

Objavljeno
17. marec 2014 19.12
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Ali bo Dars prihodnji konec tedna zaradi nadgraditve elektro in strojne opreme v trojanskih predorih res za ves promet zaprl en ali dva odseka avtoceste med Vranskim in Blagovico v smeri proti Ljubljani, bo znano sredi tedna. Cestna direkcija bo namreč ta čas pregledala nosilnost objektov na odseku Trojane–Želodnik, po katerem naj bi stekel obvozni promet.

Napovedi zapor zaradi obnovitvenih del na slovenskem avtocestnem omrežju letos niti ni veliko, so pa nekatere toliko bolj moteče; posebej v predorih, kjer so popolne zapore. Do poletja napoveduje Dars na Gorenjskem obnovo asfalta in hidroizolacije na viaduktu Podmežakla ter obnovo na odseku med Vodicami, Brnikom in Kranjem, kjer bosta v smeri proti Jesenicam nekaj časa zaprta priključek Brnik (urejen bo obvoz) in počivališče Voklo. Na obalni hitri cesti bodo do poletja urejali obe vozišči in priključek Slavček, kjer je napovedano tudi občasno zaprtje posameznih krakov. Na Štajerskem bodo sanirali nasipa pred viaduktoma Vrhole 1 in 3, a tam bo zaprt le odstavni pas, med Arjo vasjo, Šentrupertom in Vranskim pa bodo začeli obnavljati vozišče in priključek Šentrupert.

Polovična zapora čez dan in popolna ponoči

V enocevnem predoru Karavanke poteka promet zaradi sanacije poškodb, ki so nastale zaradi tektonske prelomnice na slovenski strani predora, že od konca januarja izmenično enosmerno, ponoči pa je predor, razen v noči z nedelje na ponedeljek, povsem zaprt. Nočni promet je bil omogočen ob sneženju in žledu. Tako bo vse do velikonočnega četrtka, 17. aprila, ter potem še med 5. in 16. majem. Obnova se bo z drugo fazo nadaljevala tudi celo jesen med 15. septembrom in 13. decembrom, prometni režim pa bo enak, s polovično zaporo čez dan in popolno ponoči.

Preklican obvoz čez Trojane

Državna avtocestna družba je prejšnji teden napovedala tudi popolno zaporo avtocestnih odsekov med Blagovico in Trojanami. Z deli in popolno zaporo avtoceste v smeri proti Ljubljani naj bi začeli že minuli konec tedna, vendar je Direkcija RS za ceste (DRSC) v četrtek preklicala izdano soglasje za obvoz po vzporedni regionalni cesti čez Trojane. Koncesionar rednega vzdrževanja, ki takrat pregleduje cestne odseke, je DRSC opozoril na dogajanje na terenu in predlagal, naj izvedejo dodatne preglede objektov na odseku Trojane–Želodnik. Direkcija je o tem takoj obvestila upravljavca avtoceste, hkrati pa naročila izredni pregled objekta. Kako naprej, bo znano predvidoma do sredine tega tedna, ko bodo znani rezultati pregleda.

Po drugi strani se po naših informacijah zdaj odločajo, ali velja res zapreti v eno smer celoten odsek med Vranskim in Blagovico ali pa le med Vranskim in Trojanami. Druga dilema je, ali se nadgraditve elektro in strojne opreme ne bi dalo izpeljati ob zoženem prometu.

Trojanski predori sicer niso stari, zgrajeni pa so bili pred sprejetjem zdaj veljavnih evropskih pravil, tako da je predore treba posodobiti. Dars je sprva predvidel, da bi avtocesto med Vranskim in Blagovico v smeri proti Ljubljani zapiral vse vikende od petka zvečer do ponedeljka zjutraj, izvzemši velikonočnega, od sredine marca do konca aprila. Zadnji vikend v aprilu (25. do 28.) je bil v terminskem planu po naših informacijah v smeri proti Ljubljani zapisan kot rezervni, v smeri proti Mariboru pa kot prvi. Izvzemši prvomajski vikend naj bi v smeri proti Štajerski dela s popolnimi zaporami nadaljevali do sredine junija.

Na nesprejemljivost petkovih zapor so takoj opozorili prevozniki, dilema o zapiranju enega ali dveh odsekov pa je bila navzoča ves čas, kajti pri zapori na enem odseku, bi potem pred trojanskim izvozom prihajalo do upočasnjevanja in zastojev v predoru, kar pa je seveda tvegano. Kakor so tudi dela ob tekočem prometu. Dodatno bi se ob takem načinu dela podaljšal tudi rok za dokončanje – ali v poletno turistično sezono ali ob prekinitvi del v jesen.

Razlog za umik soglasja cestne direkcije je torej nosilnost premostitvenega objekta na stari magistralni cesti, ki je zdaj kategorizirana kot regionalna cesta. Zaradi dotrajanih mostov je DRSC v začetku leta že omejila nosilnost na enajstih premostitvenih objektih, na štirih pa je bil s semaforji uveden enosmerni izmenični promet. Za sanacijo vseh petnajstih objektov bi direkcija po lastnih ocenah potrebovala okrog trideset milijonov evrov, a kaj ko država, kot je znano, za ceste denarja ne namenja.

Mostovi pa propadajo – petnajstim s predpisanimi omejitvami se bodo po vsej verjetnosti že v kratkem pridružili še novi. Ob burnem odzivu gospodarstva so na ministrstvu za infrastrukturo in prostor v začetku leta sicer našli nekaj denarja, direkcija za ceste, kjer pa so se problema zavedali in so imeli pripravljene projekte za sanacijo, pa je takoj objavila javno naročilo za sanacijo (za gospodarstvo) najpomembnejših mostov čez Pivko v Prestranku in čez Socko v Skrlinovem gradu na cesti med Velenjem in štajersko avtocesto pri Arji vasi.

Revizija zavrnjena, zahteva po dodatni obrazložitvi

Potem ko je državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (DRK) zavrnila zahtevka družbe Map trade iz Slovenske Bistrice za revizijo obeh javnih naročil za neutemeljena, je cestna direkcija po pregledu prispelih ponudb pozvala ponudnike k dodatni obrazložitvi. Po prejetju le–teh bo sledil njihov pregled in odločitev o izboru izvajalcev, ki je bila napovedana za sredino marca. Seveda je v skladu s tradicijo javnega naročanja v Sloveniji mogoče pričakovati nove pritožbe in nove postopke pred revizijsko komisijo.

Javna razpisa za rekonstrukcijo premostitvenih objektov v Mednem in Vidmu, kjer je prav tako uveden izmenični enosmerni promet, pa po pojasnilu direkcije z ceste za zdaj še nista predvidena. Na obeh objektih obvozi sicer niso predvideni, se je pa pri Mednem opazno povečal obvozni promet mimo motela. Na obvozni cesti je tovorni promet prepovedan, ne pa vožnja avtobusov, ki obvoz, posebej v konicah, po navedbah očividcev kar uporabljajo. V teh toplih dneh, ko se je že razmahnil tudi rekreativni kolesarski promet po tej priljubljeni trasi, utegnejo tako nastajati kočljive situacije.