Zaradi oglasov so avtobusna postajališča slabo pregledna

Na novih postajališčih, ki jih je pred leti postavila družba Europlakat, je velik del površin namenjen oglaševanju.

Objavljeno
14. april 2012 12.37
Samo Petančič, Ljubljanska
Samo Petančič, Ljubljanska
Ljubljana – Potnike Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) je pred kratkim zmotil velik reklamni pano, nameščen na prosojni del postajališča za Bežigradom. Po njihovem se je s tem pregled nad prihajajočimi avtobusi zelo zmanjšal.

Potniki že lep čas opažajo, da avtobusna postajališča niso dobro pregledna, še posebno v primerjavi s starimi, kjer je bil nadstrešek pritrjen zgolj na drogove, ki niso ovirali razgleda.

Na novih, ki jih je pred leti postavila družba Europlakat, je velik del namenjen oglaševanju. Marsikdo se pritožuje, da je tako oglaševanje vsiljivo, sicer pa enako velja za obcestne plakate.

Uporabnike javnega prevoza je tokrat bolj kot estetska zmotila praktična plat oglaševanja. Zbali so se, da bo Europlakat morda odslej tudi prosojne površine na postajališčih namenil oglaševanju, kar bi pomenilo, da bi se pogled na prihajajoče avtobuse še zožil.

Čeprav obstajajo prikazovalniki prihodov avtobusov, pa se ob prihodu večjega števila zelencev ljudje pogosto gnetejo mimo sten postajališč, da bi razbrali številke vozil.

Spremenili le eno postajališče

Sodeč po odgovoru LPP, ki so nam ga poslali v soglasju z Europlakatom, je bilo oglaševanje na prosojnem delu postajališč izjema, pa še to so izvedli zgolj za Bežigradom, pred poslovno stavbo Mercatorja.

Kot so zapisali, je študentska sekcija Društva za marketing Slovenije od mestne občine pridobila soglasje, da za teden dni za svojo oglasno akcijo uporabi eno od avtobusnih nadstrešnic na Dunajski cesti. Podjetje Europlakat jim je na podlagi soglasja občine izdalo dovoljenje.

V Europlakatu so zapisali še, da so pri njih v sklopu nadstrešnic oglaševanju namenjene le svetlobne vitrine, medtem ko ponekod v tujini oglaševanju namenjajo tudi druge površine. Doslej je bilo nekaj posebnih projektov, na primer projekt knjižne police, ki je bila nameščena na nekaj nadstrešnic, ko je bila Ljubljana svetovna prestolnica knjige, prav tako so na prihod mestnih koles Bicikelj opozarjala kolesa, postavljena na strehe postajališč.

Organizatorji teh akcij so za izvedbo pridobili soglasje občine. Posebnih smernic za presojanje, katerim projektom se izda dovoljenje in katerim ne, pri Europlakatu nimajo, ključno zanje je, da ima organizator akcije občinsko soglasje.