Zasebni helikopter dražji od državnih

Zavod za zdravstveno zavarovanje je zavrnil predlog ministra za zdravje za uporabo zasebnega helikopterja pri zagotavljanju nujne medicinske pomoči.

Objavljeno
15. december 2006 09.18
Ljubljana – Zavod za zdravstveno zavarovanje (ZZZS) za zdaj ne bo plačal prvih dveh računov za uporabo helikopterja pri zagotavljanju nujne medicinske pomoči. Še več, upravni odbor ZZZS je včeraj sklenil, da zavrne predlog ministrstva za zdravje za spremembo v financiranju helikopterskih prevozov. Gre za negospodarno odločitev ministrstva, saj bi novi izvajalec podražil storitev, in to za spremembo brez strokovnih podlag, sodijo v upravnem odboru.

Natanko deset dni je minilo, odkar je minister za zdravje Andrej Bručan na Brniku predstavil novega izvajalca helikopterskih prevozov za potrebe nujne medicinske pomoči, pa je helikopter že dodobra ne samo zmešal zrak, temveč tudi razburkal politično prizorišče. Doslej sta te prevoze opravljala slovenska vojska in policija, po novem jih bo prek AMZS, ki je dobil koncesijo za prevoze nujne medicinske pomoči, izvajalo zasebno podjetje Flycom. Ker naj bi šlo za bistveno dražjo storitev kot doslej, so o helikopterskih prevozih razpravljali tudi poslanci v državnem zboru v okviru interpelacije zoper ministra Andreja Bručana.

Bručan stavi na krajši odzivni čas

Pripravljenost helikopterja in posadke bo stala 370 milijonov tolarjev na leto, še dodatno pa bo treba plačevati ure letenja, vsako po 900 evrov. Strošek bo poravnavala tako kot doslej zdravstvena blagajna, je predvidel minister Bručan. Po podatkih ZZZS je ta lani plačala za policijske in vojaške helikopterske prevoze 100 milijonov, letos do konca novembra pa 91 milijonov tolarjev. Na ZZZS menijo, da se bo v primerjavi s tem zneskom strošek povečal kar za petkrat: za 370 milijonov na račun pripravljenosti pilotov, saj državni proračun to plačuje v vsakem primeru, preostanek pa še na račun ur letenja. Minister Bručan je v državnem zboru dejal, da je novi izvajalec res dražji, vendar to pri odločitvi ne pretehta, saj je njegov odzivni čas tri minute, medtem ko je bil odzivni čas vojske in policije 20 minut.

Vlada je izbrala novega izvajalca brez javnega razpisa

Na ZZZS niso v dveh letih poskusnega projekta dobili nobene pritožbe zaradi predolgega odzivnega časa, prav tako imajo sklenjeni še veljavni pogodbi o plačevanju helikopterskih prevozov z obrambnim in notranjim ministrstvom, smo izvedeli včeraj. Zato ne morejo upoštevati predloga ministra Bručana za zamenjavo izvajalca. Odločitev o spremembi bodo sprejeli partnerji v okviru aneksa k splošnemu dogovoru v zdravstvu, če pa ne, bo odločila vlada, smo včeraj izvedeli na ministrstvu. Kakšna bo, je jasno, saj je vlada odločitev o tem sprejela že decembra lani, ko je v posebni uredbi zapisala, da odda koncesijo za helikopterske prevoze AMZS. Razpisa pa zanjo ni bilo.


Javne objave ali javnega razpisa ni bilo, saj omenjena uredba določa, da naloge zaščite, reševanja in pomoči ob prometnih nesrečah ter množičnih prometnih nesrečah na avtocestah in hitrih cestah poleg gasilskih in drugih enot, določenih z uredbo, in službe za nujno medicinsko pomoč izvaja tudi Avto-moto zveza Slovenije. Projekt sodelovanja AMZS pri helikopterskem reševanju je zasnovan popolnoma enako kot, denimo, v Nemčiji, Avstriji, na Nizozemskem in v Španiji, kjer podobno kot predvidevamo pri nas avto-moto klubi skrbijo tudi za helikoptersko pomoč, so sporočili z ministrstva za zdravje.

Preberite tudi v tiskani izdaji Dela.