Domačini se bodo z osebnimi vozili poskušali znajti vsak po svoje in čisto upravičeno lahko na nekaterih lokalnih cestah pričakujemo najmanj prometne zamaške, če že ne česa hujšega.
Ovinek zaradi zapore, dolg okrog 190 kilometrov, je seveda najprej vznejevoljil lokalne gospodarstvenike, ki bodo imeli zaradi obvoza visoke dodatne stroške, v koncernu Kolektor jih ocenjujejo na več deset tisoč evrov na teden, čeprav zaprtje Zale sovpada s kolektivnimi dopusti v največjih podjetjih.
Tako kot se bo podaljšal čas vožnje v Idrijo in nazaj za delavce, ki se na Kolektor, Eto in Hidrio vozijo iz bolj oddaljenih krajev, se bodo minute na razritem cestišču čez Dole, Gore in Medvedje Brdo v Godovič oziroma nazaj vlekle tudi za intervencijska vozila in manjše avtobuse.
Se bodo tuji vozniki znašli in upoštevali obvoze?
Herta Čuk iz podjetja Brus transport, ki veliko posluje s Kolektorjem in Hidrio, pravi, da so se z vsako stranko posebej dogovorili, kako bodo stroški povrnjeni. »Tu so cestnina, večja poraba goriva, čas voznikov. Čez Kladje oziroma Žiri bo večkrat na dan vozil manjši kamion, tako se bomo poskušali znajti in delati v sožitju s svojimi strankami.« Višino dodatnih stroškov je za zdaj nemogoče napovedati, več bo znanega čez kakšen teden dni, dodaja.
Pritrdi sicer, da jih je DRSI o zapori ceste pravočasno obvestila, a tudi, da so na državni ravni za zaporo vedeli že nekaj let, vendar se glede obvozov ni uredilo kaj dosti. »Me pa še najbolj od vsega skrbi signalizacija. Nekaj tabel, ki jih najverjetneje nihče prav podrobno ne pogleda, ne bo dovolj, da bi se predvsem tuji vozniki tovornih vozil znašli in upoštevali uradne obvoze,« je povedala Čukova.
Marko Kogej, lastnik podjetja Tir, d. o. o., je dodal, da je tudi zanje za natančno oceno stroškov še prehitro govoriti. »Za nas bosta največji problem sever in vzhod države, saj bo obvoz za Ljubljano resnično izjemno dolg.« Država po njegovih besedah stroškov ne bo povrnila, saj je DRSI uredila uraden obvoz in, kar se njih tiče, je zgodba s tem zaključena. Dodal je, da tudi kakšnih hudih usklajevanj glede alternativnih rešitev v času trajanja popolne zapore z manjšimi podjetniki s strani države ni bilo.
So pa na direkciji od izvajalcev del, P. E. D. Sava, d. o. o, Bakhti, Miha Doles, s. p., in Kostak, d. d., (pogodbena vrednost projekta je sicer 1,8 milijona evrov) zahtevali, da se pripravljalna dela izvajajo dejansko ves svetli del dneva, da bo popolna zapora kar najhitreje nadomeščena z delno. Če večje skale vozišča med sanacijo ne bodo poškodovale, bi lahko po 6. avgustu namreč uredili izmenično enosmerni promet v nočnem času od 22. do 5. ure.
»To za nas ni kakšna ugodna rešitev, saj večino prevozov opravimo v dnevnem času,« ob tem dodaja Herta Čuk.
DRSI je sicer ugodila prošnji gospodarstvenikov po sprostitvi omejitve tonaže prek Sovodenj čez Kladje. Dve uri na dan bodo lahko čez omenjeno traso vozili tudi tovornjaki, težji od 7,5 tone, kar bo pot skrajšalo na štiri ure namesto šestih, kolikor je potrebnih za prevoz čez Novo Gorico in Tolmin. Ali bodo vozniki omejitve upoštevali in kako bo pritisk prenesla omenjena trasa, je novo vprašanje.