Zelena luč za Markovec

Uprava Darsa lahko sklene pogodbo z dvema izvajalcema: mariborskim CPM, d.d. in avstrijsko družbo Alpine Bau GmbH za gradnjo predora Markovec med Koprom in Izolo.

Objavljeno
01. september 2009 20.57
gradnja cesta predor Markovec
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Ljubljana, Koper – Uprava Darsa lahko sklene pogodbo z dvema izvajalcema: mariborskim CPM, d.d. in avstrijsko družbo Alpine Bau GmbH za gradnjo predora Markovec med Koprom in Izolo. Tako je mogoče razbrati iz sklepa Državne revizijske komisije za revizijo postopkov oddaje javnih naročil, ki so ga prejeli na Darsu. »Postopek javnega naročanja oddaje del gradnje predora Markovec je s tem pravnomočno zaključen, nadzorni svet Darsa je že dal soglasje za izbiro teh izvajalcev in v kratkem lahko pride do podpisa pogodbe,« smo izvedeli na Darsu. Do podpisa pogodbe bo prišlo, četudi bi se lahko na sredini seji nadzornega sveta zgodilo, da pride do takšne ali drugačne (pričakovane) zamenjave uprave Darsa.

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars), je začela iskati izvajalca za predor Markovec že februarja 2006. Lani spomladi bi skoraj oddali dela italijanskemu izvajalcu Vidoniju, ki je ponudil, da bo predor zgraditi za 87 milijonov evrov, vendar je DRK izbor zavrnila, zato so ves postopek razpisa ponovili. Pri objavi razpisa so menili, da bi predor lahko zgradili za kakih 100 milijonov evrov. SCT in Primorje sta tokrat ponudila ceno nekaj čez 82 milijonov evrov (14 milijonov evrov manj kot prvič), vendar sta bila CPM in Alpine Bau še bistveno cenejša - obljubljata, da je Markovec mogoče zgraditi za 64,5 milijona evrov. Strokovnjaki in inženirji niso verjeli, da je mogoče tako poceni zgraditi predor Markovec, zato sta o ponujeni ceni morali mnenje dati dve strokovni komisiji, na podlagi teh sta se odločila tako uprava kot nadzorni svet Darsa, zdaj pa še Državna revizijska komisija, ki je zavrnila revizijske zahteve SCT in Primorja in utemeljitev napisala na 58 drobno tiskanih straneh. Obe slovenski gradbeni podjetji morata revizijski komisiji plačati deset tisoč evrov nadomestila za nastale stroške postopka.

Marjan Koler iz Darsove službe za komuniciranje je izjavil, da je podpis pogodbe predviden v kratkem (v naslednjih dneh) in da niti morebitne spremembe v upravi ne bodo vplivale na ta podpis pogodbe. Zatem bo (v nekaj mesecih) nadzorni inženir tega projekta (DDC svetovanje inženiring d.o.o.) izvajalca uvedel v delo. Velika verjetnost je, da bi lahko še letos začeli s predvkopi in izkopi predora Markovec. Pogodbeni rok za izvedbo približno 2,2 kilometra dolgega tunela, ki bo speljal obalno hitro cesto od obale skozi hrib do Izole, je 32 mesecev. Kasneje pa bodo porabili še nekaj časa za dograditev elektro in strojne opreme. V letošnjem letnem planu razvoja in obnove avtocest je predvideno, da bo odsek hitre ceste Koper - Izola predan prometu leta 2012. Gradbeno dovoljenje za predor je izdano in v njem tudi predvidena odlagališča izkopanega materiala (najprej v zatrepu pod Šaredom nad Izolo). Ko bo predor Markovec zgrajen, bo Slovenija pridobila kake štiri kilometre obale med Koprom in Izolo, ki jo zdaj zaseda obalna cesta in jo bodo po letu 2012 lahko v celoti namenili rekreaciji, turizmu in kopalcem.