Malodane patetično poudarjanje zgodovinskosti avtocestne priključitve Gorenjske k preostali Sloveniji in hkratne uvedbe avtocestnih nalepk potrebuje takojšnjo streznitev in pristanek na trdnih tleh. Sedanjemu prometnemu ministru je treba priznati odločnost in predvsem nepovezanost z gradbenim lobijem. Skupaj s poslovodstvom državne avtocestne družbe, ki je pod njegovim močnim pokroviteljstvom, pa se vendarle kitita tudi s tujim perjem.
Finančno predraga izkušnja pri gradnji celo še nedokončanega šentviškega predorskega sistema je upravičeno omenjena. Opozoriti pa je treba, da je bila neprimerna trasa, zaradi česar so nastale razumljive geološke težave, zakoličena že davno, zaradi jugoslovanskih vojaških objektov. Da je bila politika tista, ki se je sredi gradnje predora odločila za širitev, potem pa odlašala z izdajo ustreznih prostorskih aktov. Zavlačevanje in dolgotrajen ter dlakocepski sistem javnega naročanja so bili voda na mlin prevejanih gradbincev, ki so kot dobri gospodarji pač izkoriščali vse možnosti.
Ljudje ob ljubljanski Celovški cesti bodo resda laže zadihali. A v slabega pol stoletja je naraščajoči promet po levi prehiteval vse posodobitve: od nadvoza pri Unionu, štiripasovne Celovške prek nove štiripasovnice ob stari Prešernovi cesti do gradnje po novem plačljive ljubljanske obvoznice, ki je tako kot Celovška kljub štirim pasovom že preozka. Bolj kot širitev cest bo ob predvideni novi poselitvi pomagalo omejevanje prometa, kar pa brez urejenega javnega prometa ni mogoče.
Dvomi o smiselnosti uvajanja začasnega vinjetnega sistema so znani. Bolj bi zanesljivo pomagalo hitrejše in višje cestninjenje tovornega prometa. Nemški strokovnjaki, ki že tri leta skrbijo za cestninjenje tamkajšnjega tovornega prometa s satelitsko tehniko, ne dvomijo, da bi nadzorno neoporečen satelitski sistem (s priročno napravico) pri nas lahko uvedli v tem času. Nalepke pač prinašajo še manj pravičen sistem od dovčerajšnjega, saj redni uporabniki plačajo premalo, občasni pa, vključno s tujci, preveč. Bo Dars s tako poceni nalepkami - in morebiti še cenejšimi za krajše obdobje - res zbral dovolj denarja za vračanje naraščajočih dolgov?