Vzrok za nesrečo je zlom kretnice oziroma ostrice. »To je bil edini vzrok,« je pojasnil Lenart. Zakaj se je kretnica zlomila, še ni jasno. Material bo namreč predan v analizo neodvisnemu inštitutu za raziskave kovinskih materialov, ki pa ga mora preiskovalec še zbrati. »Oni bodo potem lahko povedali, kaj je povzročilo zlom,« je pojasnil strokovnjak.
Dvajset let stara kretnica
Proga pri Hrastovljah je sicer bila vzdrževana, o čemer priča tudi dokumentacija, primernost vzdrževanja pa je težko ocenjevati. »Ta proga je zelo obremenjena, po njej vozi veliko število vlakov, ki so zelo težki. Zlomi tirnic se dogajajo, tudi precej manj starih tirnic. Vzrokov je lahko več, od napake v materialu do skrite napake v progi,« je navedel sogovornik. Ali je bila proga pri Hrastovljah vzdrževana primerno, zato pred opravljeno analizo težko sodimo, je dodal.
Čas izdelave analize bo odvisen od izvajalca, običajno postopki trajajo vsaj mesec dni. Pred tem je treba izvajalca še izbrati in mu dostaviti vzorec. Predvidoma bi lahko bil torej končni vzrok nesreče znan konec letošnjega leta, je dodal Lenart.
Primorske novice so poročale, da se je pri nas v zadnjih petih letih zgodilo 32 nesreč, največ je trčenj vlakov z avtomobili, kolesarji in pešci na nezavarovanih in zavarovanih prehodih. Med nesrečami je bilo v tem obdobju devet iztirjenj vlakov. V treh primerih je bil vzrok zlomljena ostrica.
Zlomljeni kretnici sta bili vzrok za iztirjenje lokomotive februarja 2016 na železniški postaji v Ljubljani ter tovornega vlaka junija 2017 med Zidanim Mostom in Hrastnikom, je poročal Siol. Kretnica pri Hrastovljah je bila sicer nameščena pred več kot 20 leti, medtem ko sta bili kretnici v Ljubljani in Hrastniku precej mlajši.