Ljubljana – Čeprav predreferendumska kampanja, razen obveznega molka dan pred ljudskim izrekanjem, ni časovno omejena, so jo glavni nasprotnici zakona o RTVS, državnozborski poslanki Majda Širca iz LDS in Majda Potrata iz SD, okrepljeni s poslancem LDS Pavlom Gantarjem, ter glavni zagovornik zakona Branko Grims iz SDS danes začeli tudi uradno. Značilnost kampanje bo očitno skromnost; opozicijski stranki napovedujeta, da bosta do 25. septembra porabili približno 4,5 milijona tolarjev, vladna stran pa menda še manj.
Liberalna demokracija in socialni demokrati so že pripravili podobo kampanje in odprli spletne strani, namenjene obveščanju. Najbolj značilna podoba bo marioneta, kar naj bi postala RTVS, če se bo udejanjil Grimsov zakon.
»Odločali se bomo o tem, ali bo Kalinov fantek s piščalko [znak RTVS] postal marioneta, ali se bo zlomil, ali bo nadzorovan in ali bomo dopustili, da bo tudi njegova piščalka polomljena,« je o odločitvi 25. septembra povedala Majda Širca. Na referendumu se bo po njenem odločalo o tem, ali bo javnost ohranila javno RTV. LDS in SD bosta državljane poskusili prepričati, da »zavrnejo napad na neodvisno novinarstvo in preprečijo politični prevzem RTVS«.
Med kampanjo bosta največji opozicijski stranki seznanjali ljudi, »kaj prinaša novi zakon, kaj izgubi javnost in kaj izgubi naša javna televizija«. Majda Širca je opozorila, da referendum ne bo odločal o programih RTVS; vlada hoče po njenem mnenju preusmeriti pozornost z delovanja javnega zavoda na vsebino programov in tako že napoveduje svoje urednikovanje.
»Javnost bomo do 25. septembra o referendumskem vprašanju obveščali na tri načine: prek internetnega naslova, na stojnicah ter s plakati in letaki v celostni podobi kampanje,« je povedala poslanka SD Majda Potrata. Menila je, da referendum ne bi smel soditi o preteklosti ali prihodnosti strank, ampak o tem, kaj zakon o RTVS pomeni – boljšo televizijo ali nadzor nad resnico. » Prepričani smo, da gre za slednje,« je dejala Potrata.
Po besedah Pavla Gantarja zakon o RTVS zadeva vse prebivalce Slovenije. Zato bo naloga skupne kampanje LDS in SD zbuditi čim širše zanimanje javnosti. »Želimo, da bi bila predreferendumska razprava razprava o zakonu, kaj prinaša za javno RTV in za medijski prostor. Ne želimo pa razprave o celi vrsti drugih vprašanj, na primer kakšne posledice bo imel zakon za posamezne stranke ali vlado,« je dejal Gantar. Stroške kampanje je ocenil na približno 4,5 milijona tolarjev, od česar bo LDS prispevala tri milijone.
V nasprotju z opozicijskimi kolegi pa poslanec SDS Branko Grims ni predstavil njihove kampanje, ker je vladna stran še ni pripravila, ampak se je ukvarjal predvsem s tem, kaj so pokazali in povedali Širca, Gantar in Potrata. Menil je, da marioneta na plakatih, ki jih bosta pred referendumom uporabili LDS in SD, odlično ponazarja sedanje vodenje javne RTV. Roka, ki na podobah vleče niti marionete, po Grimsu pripada predsedniku sveta zavoda Janezu Kocijančiču.
Več preberite v petkovi tiskani izdaji Dela.