Airbus tudi tema predsedniške kampanje

Kandidati na francoskih predsedniških volitvah so si enotni v zaskrbljenosti zaradi 10.000 ljudi, ki bodo predvidoma ob delo zaradi prestrukturiranja evropskega letalskega proizvajalca Airbus.

Objavljeno
05. marec 2007 17.50
Airbus A380
Toulouse - Načrt prestrukturiranja evropskega letalskega proizvajalca Airbus, katerega lastnik je francosko-nemški koncern EADS, je zaradi predvidenega zmanjšanja delovnih mest našel pot tudi v francosko predvolilno predsedniško tekmo. Predsedniški kandidati so si enotni v zaskrbljenosti zaradi 10.000 ljudi, ki bodo predvidoma ob delo v prihodnjih nekaj letih, glede možnih rešitev in vloge, ki naj bi jo pri tem odigrala država, pa se njihova stališča razlikujejo.

Royalova: Država bi morala reševati podjetja v težavah, ki bi se morala dokapitalizirati

Sredina javna predstavitev tako imenovanega načrta Power8 je kot priložnost za zbiranje glasov volivcev prva pograbila favoritka levice Segolene Royal. Royalova je nemudoma izrazila solidarnost z zaposlenimi. Francosko vlado je obtožila, da je ob Airbusovih težavah stala križem rok. Močna država bi morala biti sposobna rešiti podjetja v težavah, je menila, ob srečanju s predstavniki sindikatov, s katerimi se je sestala v petek v mestecu Pau, pa je povedala, da želi najti alternativno rešitev načrtu Power8.
Royalova predlaga moratorij na izvajanje omenjenega načrta, dokapitalizacijo podjetja in iskanje "zaupanja vrednega" zasebnega partnerja. Pri tem, meni, bi lahko pomembno vlogo odigrale francoske regije. O vprašanju preoblikovanja Airbusa namerava Royalova, ki se danes in v torek mudi na obisku v Nemčiji, spregovoriti tudi z nemško kanclerko Angelo Merkel.

Sarkozy: Evropske države morajo pomagati Airbusu

Tudi favorit desnice, notranji minister Nicholas Sarkozy, in predsednik sredinske stranke UDF Francois Bayrou, ki se prav tako poteguje za položaj francoskega predsednika, sta se danes v Toulousu sestala s predstavniki sindikatov. Vendar so njuna stališča do preoblikovanja Airbusa bolj ohlapna. Noben od njiju tako ni grajal načrta Power8.

Sarkozy je zagotovil, da podjetja ne bo pustil na cedilu, obenem pa je menil, da soudeležba francoskih regij v Airbusu podjetja ne more rešiti. Tudi Bayrou je bil prepričan, da morajo evropske države Airbus podpreti in mu pomagati premostiti krizo, kot so ZDA pomagale ameriškemu proizvajalcu letal Boeing. Da bi industrijsko podjetje reševali z denarjem regionalnih davkoplačevalcev, pa se mu je zdelo "nerealno".

Le Pen: Podjetje naj si pomaga samo

Kandidat skrajne desnice Jean-Marie Le Pen pa je menil, da država v Airbusu nima kaj iskati in da mora rešitev najti podjetje samo. S tem je pritegnil direktorju letalskega proizvajalca Louisu Galloisu, ki je kritiziral vmešavanje politike v načrt prestrukturiranja podjetja. Kot je Gallois dejal v soboto, so "nacionalni interesi strup za Airbus."
Načrt Power8, ki ga je vodstvo EADS predstavilo minuli teden, predvideva postopno zmanjšanje števila delovnih mest za 10.000 ter prodajo ali preoblikovanje šestih proizvodnih obratov. Največ delovnih mest (4300) bo izgubila Francija, od tega 1100 na sedežu podjetja v Toulousu, 3700 Nemčija, 1600 Velika Britanija in 400 Španija. Airbus namerava udarec omiliti s tem, da bodo ukinjanje delovnih mest razporedili skozi tri ali štiri leta in spodbujali prostovoljne odhode.