Nesreča nagibnega vlaka z 90 potniki, ki je bil na poti iz Zagreba v Split, se je zgodila po dolgem ravnem delu železniške proge, ki mu sledi ovinek, na katerem je vlak popolnoma iztiril. Po navedbah potnikov je vlak v določenem trenutku začel naglo pospeševati, strojevodja jih je obvestil, da so vlaku odpovedale zavore, nato pa je iztiril. Eden od vagonov se je zaradi silovitosti udarca prepolovil.
Hrvaško zunanje ministrstvo je v soboto sporočilo, da je med 55 poškodovanimi v petkovi železniški nesreči pri Splitu 12 tujcev, in sicer štirje francoski državljani, dva avstralska ter po en belgijski, britanski, slovenski, švedski, norveški in pakistanski državljan. Identificirali so tudi vseh šest smrtnih žrtev nesreče. Gre za štiri hrvaške državljane, vsi prihajajo iz Zagreba, francosko državljanko ter dvojnega državljana Srbije in Španije z bivališčem v Sloveniji.
Vzrok za tragedijo še ni potrjen, po prvih izsledkih preiskave pa je bilo za nesrečo najverjetneje krivo protipožarno sredstvo, s katerim so zaščitili progo. Zaradi tega sredstva naj bi odpovedale zavore. Preiskovalci preučujejo tudi črno skrinjico, da bi ugotovili hitrost vlaka pred nesrečo. Hrvaška policija intenzivno išče tudi odgovorne osebe za eno najhujših železniških nesreč na Hrvaškem. Odgovorne čaka kazenska ovadba za povzročitev nesreče s smrtnimi posledicami.
Aretirali prve osumljence
Hrvaška policija je danes aretirala šest oseb, osumljenih povzročitve nesreče s smrtnim izzidom. Med glavnimi osumljenci sta Ivan Medak, zadolžen za zaščito in ekologijo v podjetju HŽ Infrastruktura in Ivan Tomašković, lastnik zagrebškega podjetja Intrade, ki je Hrvaškim železnicam prodalo protipožarno kemično sredstvo. Aretirali so še Draga Rogulja, zadolženega za protipožarno zaščito na področju Splita in Tihomira Grgeca, zadolženega za nabavo. Med osumljenimi je tudi tast lastnika podjetja in še ena oseba zadolžena za protipožarno varnost na Hrvaških železnicah.
Na tirnicah našli smolo
Na železniških tirnicah so so delavci splitskega podjetja Ciana, ki so pred tem s posebno snovjo polivali progo, našli snov podobno smoli. Za kakšno snov gre, za zdaj na hrvaških železnicah še niso potrdili, snov pa so poslali na tehnične teste.
Delavci so pri tem protipožarno sredstvi začeli izpirati z vodo in naleteli na tršo snov, ki se zelo težko odstrani. »To snov zdaj odstranjujejo s posebnimi kemikalijami, saj nimamo časa čakati na rezultate analiz,« je povedal Drago Tudić s podjetja Cian.
Vodstvo hrvaških železnic je tudi zatrdilo, da se protipožarni snovi ni smelo dodajati nobenih dodatnih snovi. Tudi podjetje Cian se pri tem otepa krivde, saj so to snov uporabljali takšno, kot so jo uvozili od proizvajalca.