Bolgarijo strašijo evropski letalski inšpektorji

Bolgarija je petim svojim letalskim družbam prepovedala letenje znotraj Evropske unije, potem ko so ji evropski inšpektorji zagrozili z uvrstitvijo na evropsko črno listo letalskih prevoznikov.

Objavljeno
23. februar 2007 20.25
Bruselj je Bolgarijo delno izključil iz notranjega letalskega trga
Bruselj - Bolgarija je petim svojim letalskim družbam, ki se ukvarjajo s prevozom tovora, prepovedala letenje znotraj Evropske unije. Družbe Air Sofia, Heli Air Services, Skorpion Air, Vega Airlines in Bright Aviation Services so bili pod drobnogledom inšpektorjev unije zaradi dvoma v njihove sposobnosti za opravljanje poletov in jim je grozila uvrstitev na evropsko črno listo letalskih prevoznikov.

Inšpektorji so ocenili, da bolgarske letalske oblasti niso sposobne zagotavljati niti varnosti v letalstvu na splošno niti ustreznega vzdrževanja letal, pa tudi ustrezne sposobnosti za opravljanje poletov ne. Imajo tudi premajhno število zaposlenih, pa še ti niso ustrezno usposobljeni za izvajanje svojih nalog na želeni ravni.

Evropski inšpektorji grozijo

Po navedbah virov v EU so strokovnjaki unije za letalstvo na srečanju v Bruslju odločili, da je potrebno omenjene bolgarske letalske družbe nadzorovati in jih, če ne bodo zabeležile nobenega napredka, uvrstiti na črno listo. Bolgarske družbe bi se na črnem seznamu, ki letalskim prevoznikom prepoveduje bodisi lete v uniji bodisi proti njim uvede vrsto omejitev, znašle kot prve letalske družbe iz EU.

Zoper Bolgarijo je EU že ukrepala s klavzulo, ki jo lahko še umakme

Evropska komisija je spričo tveganja, da Sofija ne bo mogla zagotoviti polnega izpolnjevanja evropskih pravil na področju varnosti v letalskem prometu, proti Bolgariji konec decembra lani uporabila t.i. varnostno klavzulo, ki jo unija lahko umakne, ko se bodo razmere izboljšale.

Večji stroški bolgarskim letalskim prevoznikom zaradi bruseljske varnostne klavzule

Zaradi varnostne klavzule je Bolgarija, ki je članica povezave postala s 1. januarjem, ostala zunaj enotnega evropskega letalskega trga, kar pomeni, da jo obravnavajo enako kot tretje države, dokler inšpektorji EU ne bodo ocenili, da je stanje zadovoljivo. S tem so se za bolgarsko letalstvo povečali stroški in obseg birokratskih postopkov, Bolgarija pa mora sklepati dvostranske sporazume o medsebojnem priznavanju varnostnih standardov s posameznimi članicami EU.

Da obstaja znatno tveganje, da Bolgarija ne bo mogla zagotoviti polnega izpolnjevanja evropskih pravil, je Evropska komisija ocenila po inšpekciji, ki jo je v začetku decembra lani opravila Evropska agencija za varnost v letalskem prometu (EASA).