Bruselj - Bolgarija je petim svojim letalskim družbam, ki se ukvarjajo s     prevozom tovora, prepovedala letenje znotraj Evropske unije. Družbe Air     Sofia, Heli Air Services, Skorpion Air, Vega Airlines in Bright Aviation     Services so bili pod drobnogledom inšpektorjev unije zaradi dvoma v     njihove sposobnosti za opravljanje poletov in jim je grozila uvrstitev na     evropsko črno listo letalskih prevoznikov.
Inšpektorji so     ocenili, da bolgarske letalske oblasti niso sposobne zagotavljati niti     varnosti v letalstvu na splošno niti ustreznega vzdrževanja letal, pa tudi     ustrezne sposobnosti za opravljanje poletov ne. Imajo tudi premajhno     število zaposlenih, pa še ti niso ustrezno usposobljeni za izvajanje     svojih nalog na želeni ravni.
Evropski inšpektorji     grozijo
Po navedbah virov v EU so strokovnjaki unije za     letalstvo na srečanju v Bruslju odločili, da je potrebno omenjene     bolgarske letalske družbe nadzorovati in jih, če ne bodo zabeležile     nobenega napredka, uvrstiti na črno listo. Bolgarske družbe bi se na črnem     seznamu, ki letalskim prevoznikom prepoveduje bodisi lete v uniji bodisi     proti njim uvede vrsto omejitev, znašle kot prve letalske družbe iz EU.
Zoper Bolgarijo je EU že ukrepala s klavzulo, ki jo lahko še umakme
Evropska komisija je spričo tveganja, da Sofija ne bo mogla zagotoviti polnega     izpolnjevanja evropskih pravil na področju varnosti v letalskem prometu,     proti Bolgariji konec decembra lani uporabila t.i. varnostno klavzulo, ki     jo unija lahko umakne, ko se bodo razmere izboljšale.
    Večji stroški bolgarskim letalskim prevoznikom zaradi bruseljske varnostne     klavzule
Zaradi varnostne klavzule je Bolgarija, ki je     članica povezave postala s 1. januarjem, ostala zunaj enotnega evropskega     letalskega trga, kar pomeni, da jo obravnavajo enako kot tretje države,     dokler inšpektorji EU ne bodo ocenili, da je stanje zadovoljivo. S tem so     se za bolgarsko letalstvo povečali stroški in obseg birokratskih     postopkov, Bolgarija pa mora sklepati dvostranske sporazume o medsebojnem     priznavanju varnostnih standardov s posameznimi članicami EU.
    Da obstaja znatno tveganje, da Bolgarija ne bo mogla zagotoviti polnega     izpolnjevanja evropskih pravil, je Evropska komisija ocenila po     inšpekciji, ki jo je v začetku decembra lani opravila Evropska agencija za     varnost v letalskem prometu (EASA).    
	
            
                        
    
    
				
						   
					
        
          
          
                        












