Chirac: Varno okolje mora postati temeljna človekova pravica

Francoski predsednik Jacques Chirac je po pariški konferenci o podnebju pozval k ustanovitvi novega okoljskega telesa ZN in k sprejetju deklaracije o okoljskih pravicah. Oglasili so se tudi v EU.

Objavljeno
03. februar 2007 20.18
Francoski predsednik Jacques Chirac
Pariz/Bruselj/Berlin - "Pozivamo k preobrazbi programa UNEP v posebno mednarodno organizacijo, v katero bi bile včlanjene vse države," je ob zaključku dvodnevnega srečanja Državljani Zemlje, ki je v Parizu potekalo sočasno s konferenco vodilnih klimatologov ZN, dejal francoski predsednik Jacques Chirac.

Združeni narodi se bodo reformirali zaradi klimatskih sprememb

Chirac je pozval k ustanovitvi novega telesa ZN za okolje in se zavzel za to, da bi varno okolje postalo temeljna človekova pravica. Kot je dan po tem, ko so klimatologi ZN v Parizu predstavili poročilo o podnebnih spremembah, povedal Chirac, njegov predlog o telesu, ki bi nadomestilo sedanji Program ZN za okolje (UNEP), podpira 46 držav.

Po Chiracovih besedah bi bilo novo telo ZN instrument za ocenjevanje in odpravljanje okoljske škode, spodbujalo pa bi tudi okolju prijazne tehnologije in vedenjske vzorce.

Dvomljvci Chiracovega predloga

Chiracovemu predlogu predlogu nasprotuje več držav, med njimi največja onesnaževalka ZDA, Rusija, Kitajska, Indija in Brazilija. Skeptične so tudi številne nevladne organizacije, ki niso prepričane, da je še ena draga organizacija pravi odgovor za okoljske probleme v svetu. Med 46 državami, ki so predlogu naklonjene, pa je večina evropskih in severnoafriških držav, več držav latinske Amerike ter nekaj najrevnejših držav, kot sta Burkina Faso in Kambodža.

UNEP je bil ustanovljen leta 1972 s ciljem spodbujanja varovanja okolja. Vendar pa Chirac tako kot številni strokovnjaki meni, da njegove zmogljivosti ne zadoščajo za boj proti vse večjim problemom, povezanim z globalnim segrevanjem ozračja in uničevanjem življenjskega prostora.

Sprejeti je treba deklaracijo o okoljskih pravicah in dolžnostih

Francoski predsednik je danes tudi pozval k sprejetju deklaracije o okoljskih pravicah in dolžnostih, ki bi zagotavljala novo temeljno človekovo pravico - pravico do varnega in zaščitenega okolja.

Evropski Komisar za okolje kritičen do nemških prizadevanj za varovanje okolja

Evropski komisar za okolje Stavros Dimas je bil po objavi poročila ZN o podnebnih spremembah kritičen do Nemčije. Kot je dejal za nemški tednik Bild am Sonntag, si Nemčija sicer "iskreno prizadeva, vendar pa v varovanju okolja še zdaleč ni zgled ostalim".

Nemška kanclerka in predsedujoča uniji Angela Merkel je medtem vztrajala pri stališču, da je treba ukrepe za varstvo okolja uskladiti po vsem svetu.

Berlin in Bruselj sta že nekaj mesecev na nasprotnih bregovih glede dovoljene količine izpustov ogljikovega dioksida, Dimas pa je nemške oblasti danes pozval k okrepitvi prizadevanj za varstvo okolja. "Če se bo Nemčija uprla, bo to storila tudi ostala Evropa. In če Evropa ne bo sodelovala, tudi svet ne bo. In v tem primeru lahko samo odnehamo," je posvaril komisar.

Kot je dodal, se nekatere države, kot sta Velika Britanija in Švedska, že približujejo ciljem iz Kjotskega protokola, medtem ko se druge "skrivajo za Nemčijo". "Šele ko bodo lepim besedam Nemčije sledila dejanja, se tudi drugi ne bodo mogli več skrivati," je bil odločen Dimas.

Merklova: Ukrepi za varstvo okolja bi morali biti enaki za ves svet

Merklova pa je vztrajala na stališču, da bi morali biti ukrepi za varstvo okolja enaki za ves svet. "EU bi se morala zavezati, da bo izpuste CO2 do leta 2020 zmanjšala za 30 odstotkov. Najprej bomo ponudili 20-ostotno zmanjšanje, 30-odstotno pa šele, ko bodo pri tem sodelovale tudi ZDA," je dejala. Spomnila je tudi na pomoč Nemčije pri varovanju okolja v državah zunaj Evrope.

Znova je tudi izrazila svoje nasprotovanje pretirano omejujoči evropski zakonodaji na področju zmanjševanja avtomobilskih izpustov CO2 in ponovila, da bo nemška vlada napela vse sile, da bi dosegla zniževanje emisij CO2 v avtomobilskih izpustih skozi omejitve po posameznih segmentih in ne skozi splošne omejitve za celotno avtomobilsko industrijo. Tako bo po njenem mnenju upoštevana raznolikost avtomobilske panoge. Načrti Evropske komisije bi namreč prizadeli predvsem proizvajalce avtomobilov z močnejšimi motorji in večjo prostornino, ki predstavljajo pomemben del prodaje nemških proizvajalcev.

Merklova je tudi zavrnila omejitev hitrosti na nemških avtocestah kot okoljevarstveni ukrep. "Za to ne vidim nobenega razloga. Omejitve že veljajo na številnih cestah in to že dovolj koristi okolju," je poudarila Merklova in ob tem menila, da dodatne omejitve stanja ne bi vidno izboljšale.