EIB analizira drobovje Drugega tira

Projekt Divača–Koper na temeljitem pregledu, odločitev bo sprejeta šele sredi leta, poroštva Junckerjevega sklada niso najbolj verjetna.

Objavljeno
29. januar 2019 12.59
Posodobljeno
29. januar 2019 16.37
V EIB naj bi se z vprašanjem konkurence Kopra v severnem Jadranu, Reko in Trstom, ukvarjali pošteno. FOTO: Leon Vidic/DELO
Bruselj – Tehnična misija Evropske investicijske banke (EIB) je ta teden spet v Sloveniji in pregleduje projekt Drugega tira, predvsem z vidika njegove izvedljivosti skladno s pripravljenimi načrti.   

»Upam, da bomo našli skupno rešitev,« je v Bruslju dejal predsednik EIB Werner Hoyer. Po slovenskih načrtih bi od 1,194 milijarde evrov vredne naložbe mednarodne finančne institucije in SID banka zagotovile 250 milijonov evrov.

Hoyer se je sicer glede tega prejšnji teden ob robu Svetovnega gospodarskega foruma v Davosu pogovarjal s slovenskim premierom Marjanom Šarcem.

»Zavedamo se, da je projekt strateško pomemben tako za Slovenijo kot za zaledje,« je povedal Hoyer. Tudi na deželo, iz katere prihaja, Nemčijo, bi po njegovem mnenju utegnil imeti vpliv. Je pa projekt v njegovih očeh tehnično zelo ambiciozen.

Pogovori s slovensko stranjo se med drugim vrtijo okoli vprašanja, ali bo projekt pripravljen in tehnično izvedljiv tako, da bi bil primeren za financiranje. Neuradno je bilo sicer slišati, da ni kočljivo vprašanje same trase – kar je prejšnji teden pojasnil tudi slovenski finančni minister Andrej Bertoncelj –, a da so na mizi vprašanja viaduktov in predorov.

Kot je znano, bo Slovenija izgubila 109 milijonov evrov nepovratnih sredstev EU za izvedbo projekta drugi tir, če do konca maja, ko se izteče rok (leto dni po odpisu pogodbe o črpanju) ne bo zaprla finančne konstrukcije za drugi tir.


Slišati je bilo tudi o strahovih v EIB, da projekt ne bi potekal po načrtih in da bi se med njegovim izvajanjem pojavile zahteve po dodatnem financiranju.

Tu je tudi vprašanje cene. »Eno od vprašanj, ki je bilo postavljeno, je, ali je preveč ambiciozen,« je opozoril Hoyer. Izziv je tako tehnično in topografsko kot tudi z vidika razvoja prometa v prihodnjih desetletjih. »Moramo imeti trdno podlago za odločanje,« je povedal.
 

Izziv je tudi konkurenca


Strokovne službe EIB naj bi po vseh opravljenih pogovorih in analizah pripravile predlog glede udeležbe v financiranju. Šele nato bi prišlo na vrsto vprašanje, ali bo vključen evropski sklad za strateške naložbe (Junckerjev načrt), denimo z garancijami. Po neuradnih informacijah tak scenarij ni najbolj verjeten.

V EIB imajo pred očmi tudi tekmece Kopra v severnem Jadranu. »Imamo konkurenčen položaj, ki se ga moramo lotiti pošteno,« je povedal Hoyer. Konkretno je omenil Trst in Reko, Koper pa vidijo kot zelo zanimivo opcijo.

Odločitev EIB bo predvidoma sprejeta pred poletnimi počitnicami.