Energetski lakotniki naj izginejo s trga!

Prati perilo pri največ šestdesetih stopinjah, vse navadne žarnice zamenjati za energetsko varčnejše, izključiti klimatsko napravo v avtomobilu. To so le trije iz množice okoljevarstvenih nasvetov.

Objavljeno
13. marec 2007 07.00
Berlin – Prati perilo pri največ šestdesetih stopinjah, vse navadne žarnice zamenjati za energetsko varčnejše, izključiti klimatsko napravo v avtomobilu. To so le trije iz množice okoljevarstvenih nasvetov, s katerimi nemško časopisje v času grozečih podnebnih sprememb zalaga bralce. Čeprav prispevek posameznika ne more biti kaj več kakor simboličen, politiki na čelu z evropskim komisarjem za okolje Stavrosom Dimasom spodbujajo Nemce k sodelovanju v bitki proti izpustom C02.

Od našega dopisnika

Po uspehu kanclerke Angele Merkel na vrhu EU prejšnjih teden, ko so bili sprejeti ambiciozni, težko uresničljivih cilji, je Dimas opozoril Berlin, da Nemčija nikakor nima pionirske vloge pri varovanju ozračja. Kot enega neizogibnih korakov, ki so drugod že samoumevni, je omenil omejevanje hitrosti na avtocestah. Nemčija, ki je za ZDA država z največjimi izpusti CO2 na prebivalca, da ima posebno odgovornost, a je omejevanje hitrosti jabolko spora le v tej državi.

Tako v združenju avtomobilistov (Adac) kakor na ministrstvu za promet odločno zavračajo zahteve kot nesmotrne, češ da bi se z omejitvijo hitrosti na sto kilometrov na uro znižali izpuste le za 0,6 odstotka. Poleg tega na 98 odstotkih nemških cest in polovici od skupno 12.200 kilometrov avtocest tako ali tako že veljajo omejitve. Še več, Nemčija je edina država v Uniji, ki ji je uspelo zmanjšati izpuste CO2 v prometu. Zahteve iz Bruslja imajo tako predvsem simbolično težo, v resnici pa z njimi ne bi prispevali k varovanju ozračja.

Na drugi strani je združenje za varstvo okolja Bund izračunalo, da bi se z omejitvijo hitrosti na 120 kilometrov na uro izpust CO2 na avtocestah znižali za devet odstotkov in na ravni vse države za tri odstotke. Še več, omejevanje hitrosti bi izdelovalce avtomobilov »prisililo« k premiku v razmišljanju, saj da bi morali začeti izdelovati varčnejše motorje, ne pa da se osredotočajo na doseganje visokih hitrosti in tako povzročajo večjo porabo goriva.

Vodilni nemški politiki goreče razpravljanje o okoljevarstvenih zamislih že primerjajo s pravo histerijo. Seveda se še vedno ni končal boj za zaprtje vseh nukleark do leta 2020; konservativci tako vsak dan opozarjajo, da je jedrska energija pravzaprav prijazna ozračju, ker pri pridobivanju elektrike v njih ne nastaja CO2.

Več o tem si preberite v današnjem tiskanem Delu