Evropske volitve malo drugače

Geslo kampanje »Ukrepaj. Sodeluj. Vplivaj.«

Objavljeno
27. september 2013 15.51
Stavba parlamenta EU
Samanta Gomboc
Samanta Gomboc
Ljubljana -  »Ukrepaj. Sodeluj. Vplivaj.« je glavno geslo 16 milijonov evrov težke kampanje, s katero evropski parlament osvešča o bližajočih se evropskih volitvah in njihovem pomenu. Kampanja se je začela v sredini septembra in bo trajala do sestave novega parlamenta in imenovanja predsednika evropske komisije prihodnjo pomlad. »Zdaj je drugače!«, hkrati sporočajo iz Bruslja, saj želijo poudariti dejstvo, da je evropski parlament dobil širše pristojnosti. Po novem bo ta namreč soodločal o 80 odstotkih zakonodaje. Poleg tega je novost tudi, da bo predsednik komisije izvoljen na malce drugačen način.

Kako torej? »Kandidati evropskih političnih strank za predsednika evropske komisije bodo po novem predstavljeni že v času kampanje. Največje evropske politične stranke bodo torej jasno predstavile, kdo je po njihovem mnenju tisti, ki naj bi bil predsednik komisije. Ljudje bodo tako dobili predstavo, kdo je ta politična osebnost, ki naj bi bil v primeru zmage na volitvah tiste politične opcije postala predsednik komisije,« je pojasnil Janez Vouk iz Informacijske pisarne evropskega parlamenta v Sloveniji. Tako bi volivci s svojim glasom odločali tudi o prihodnjem voditelju evropske vlade.

»Volitve so stvar, ki je pomembna, ne glede na to, kaj si mislimo o politični participaciji ali političnih razredih,« dodaja Vouk. Po pesimističnih ocenah bi lahko prihodnje leto zaradi majhne udeležbe v evropski parlament lahko prišlo kar od 30 do 40 odstotkov skrajnih političnih skupin. Evropske volitve bodo sicer v vseh članicah Evropske unije potekale v tednu od 22. do 25. maja, odvisno od pravil posamezne članice. V Sloveniji bomo evropske poslance volili 25. maja.

Program informacijske, ne politične kampanje, kot poudarja Vouk, še ni dokončno potrjen in dodelan, vendar bo rdeča nit predvsem javna razprava o evropskih temah in spodbujanje razmisleka o političnih izbirah, s pomočjo javnih dogodkov, okroglih miz in predstavitev. Namen kampanje je torej osveščanje o evropskih volitvah in njihovem pomenu, hkrati pa bo volivce želela prepričati, da imajo možnost vplivanja. Uvod v kampanjo pa predstavlja promocijski film, dostopen portalu youtube, ki prikazuje družbene kontraste v Evropi.