Britansko podjetje Cambridge Analytica je pridobljene podatke o ameriških volivcih izkoristilo za potrebe predvolilne kampanje Donalda Trumpa leta 2016. Facebook je že leta 2015 vedel, da je podjetje izkoristilo zasebne podatke uporabnikov Facebooka za ustvarjanje profilov o 71 milijonih ameriških volivcev za potrebe Trumpove kampanje. Facebook tega ni razkril vse do marca letos na predvečer prvih medijskih objav o zadevi.
Poleg pravosodnega ministrstva in FBI sedaj pri preiskavi sodelujeta tudi Zvezna komisija za trgovino (FTC) ter Komisija za vrednostne papirje in borzo. Vprašanja preiskovalcev se osredotočajo na to, kaj natančno so odgovorni pri Facebooku vedeli pred tremi leti in na nasprotja v izjavah odgovornih, npr. ustanovitelja Facebooka Marka Zuckerberga pred kongresom in kasneje.
Preberite še
Po Cambridge Analytici je treba paziti na podjetje Emerdata
Merklova: Ljudje dajejo podatke brezplačno, drugi na veliko služijo
Bruselj še ne more natakniti uzde Facebooku
Mark Zuckerberg se bo zagovarjal tudi pred evropskimi poslanci
Facebook z novo afero kršenja zasebnosti
Po Cambridge Analytici je treba paziti na podjetje Emerdata
Merklova: Ljudje dajejo podatke brezplačno, drugi na veliko služijo
Bruselj še ne more natakniti uzde Facebooku
Mark Zuckerberg se bo zagovarjal tudi pred evropskimi poslanci
Facebook z novo afero kršenja zasebnosti
Facebook je za Washington Post potrdil, da so prejeli vprašanja preiskovalcev in zagotovil, da sodeluje tako z ameriškimi kot tudi britanskimi in drugimi agencijami. Cambridge Analytica vse od razkritja škandala več ne obstaja.
Razširitev zvezne preiskave ustvarja nova tveganja za Facebook, ki se še vedno izvija iz škandalov. Facebook je že priznal, da je nehote služil kot platforma za rusko kampanjo dezinformacij pred volitvami leta 2016.
Analitiki podjetja Cambridge Analytica so neprimerno pridobivali podatke o prijateljih uporabnikov za svoje analize in Facebook trdi, da tega ne bi smeli, ker ni šlo za akademske namene. Raziskovalec nekdanjega podjetja Aleksandr Kogan sicer trdi, da ni naredil nič narobe in je dobil dovoljenje od Facebooka za podatke tudi po tem, ko je spremenil pogoje raziskave iz akademske v komercialno.
Facebook trdi, da je ukazal uničenje na neprimeren način zbranih podatkov, vendar doslej ni pojasnil, ali je Trumpova kampanja te podatke potem vseeno uporabila za svoje namene.
Številne podrobnosti zveznih preiskav še niso znane, med njimi to, ali morda pripravljajo kazenske obtožnice ali civilne kazni.