Hrvaško ustavno sodišče proti tožbi 14 romskih otrok

Hrvaško ustavno sodišče je odločilo, da "posebni prvi razredi" v medžimurskih osnovnih šolah za Rome, ki ne obvladajo hrvaškega jezika, "niso v nasprotju s hrvaško ustavo".

Objavljeno
07. februar 2007 18.31
Zver:Romi se morajo izobraževati
Zagreb - Hrvaško ustavno sodišče je odločilo, da posebni prvi razredi v medžimurskih osnovnih šolah za Rome, ki ne obvladajo hrvaškega jezika, niso v nasprotju s hrvaško ustavo in ne predstavljajo segregacije in diskriminacije romskih otrok po etnični ali rasni osnovi.

Sodišče je v presoji o tožbi 14 romskih otrok, ki so se leta 2001 šolali v posebnih razredih, sicer dodalo, da so ločeni razredi nesprejemljivi in neupravičeni v višjih razredih osnovne šole.

Sodniki so ocenili, da ni "objektivnega in razumnega opravičila" za izključitev romskih otrok, ki so se naučili hrvaškega jezika, kot kaže primer v višjih razredih v nekaterih medžimurskih osnovnih šolah. Sodnik Željko Potočnjak je povedal, da bo treba po današnji presoji ustavnega sodišča spremeniti prakso ločevanja romskih od ostalih otrok v višjih razredih osnovne šole.

Glede na to, da noben od 14 otrok, ki so vložili ustavno tožbo, ni bil v posebnih višjih razredih, ustavni sodniki niso ugotovili kršitev njihovih ustavnih pravic in so tožbo zavrnili.

Odvetniki romskih otrok so tožili štiri medžimurske osnovne šole, medžimursko županijo, ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter državo, ker so ocenili, da so otroci v posebnih razredih le zaradi njihovega etničnega in rasnega porekla. Zahtevali so ukinitev posebnih romskih razredov, vendar so jih zavrnili na občinskem in županijskem sodišču v Čakovcu, potem pa so se obrnili še na ustavno sodišče.

V medžimurski županiji živi največji delež Romov glede na ostale prebivalce in v primerjavi z ostalimi župnijami. V tamkajšnjih osnovnih šolah je bilo v šolskem letu 2000/2001 skoraj 19 odstotkov ali 865 romskih otrok. Skoraj dve tretjini romskih otrok se je šolalo v 24 ločenih razredih, ostali pa so bili v rednih razredih.