Manjša prodaja havank, ki veljajo za najboljše cigare na svetu, je poleg svetovne gospodarske in finančne krize posledica uvedbe protikadilske zakonodaje v številnih državah, kot so Nemčija, Francija, Velika Britanija, Portugalska, Nizozemska in Združeni arabski emirati. Hkrati so na prodajo vplivali geopolitični spori, ki so lani za 11 odstotkov zmanjšali turistični obisk Kube.
"Posledica vsega tega je manjša prodaja v prostocarinskih prodajalnah, ki veljajo za zelo pomembne distribucijske centre," je poudaril podpredsednik družbe Habanos Manuel Garcia, ki za letos zaradi krize napoveduje zelo težko leto. "Približujemo se krizi potrošništva," je prepričan.
Habanos, ki svoje najbolj prestižne blagovne znamke, kot so Montecristo, Cohiba, Romeo in Juliette in Partagas, obvladuje približno 70 odstotkov svetovne trga cigar, pri čemer so ZDA izvzete. Ameriški trg je za Kubo zaprt vse od leta 1962, ko je Washington uvedel embargo na trgovanje s to karibsko državo.
Komunistična Kuba si na področju urejanja trgovinskih odnosov veliko obeta od novega ameriškega predsednika Baracka Obame. ZDA predstavlja izjemno privlačen trg za tobačne izdelke. Po vsem svetu se letno proda od 380 do 400 milijonov cigar, od tega 250 v ZDA.