McCain in Obama nadaljujeta negativno kampanjo

Ameriška predsedniška kandidata John McCain in Barack Obama sta včeraj, dan po televizijskem soočenju v Nashvilleu v državi Tennessee, nadaljevala ostro negativno kampanjo.

Objavljeno
09. oktober 2008 10.23
Kl.K./STA
Kl.K./STA
New York - Ameriška predsedniška kandidata John McCain in Barack Obama sta včeraj, dan po televizijskem soočenju v Nashvilleu v državi Tennessee, nadaljevala ostro negativno kampanjo. Dnevna anketa ameriške televizije CNN je včeraj pokazala, da je demokrat Obama povečal prednost pred republikancem McCainom za 11 odstotkov.

 

Po tej nacionalni anketi Obama vodi z 52 odstotki proti 41 odstotkom, vendar anketa še ni upoštevala torkovega soočenja, v katerem je po posebnih anketah televizij CNN in CBS zmagal Obama. Oba kandidata se skušata Američanom prikazati kot prava izbira v težkih časih finančne krize, pri čemer je glede na ankete uspešnejši Obama. Demokrat sicer še vedno ni uspel prevzeti odločilne prednosti v anketah, čeprav vse okoliščine govorijo njemu v prid in v škodo McCaina.

 

Volivci v časih krize vedno kaznujejo stranko, ki ima predsednika v Beli hiši. Obama ponuja boljši predlog zdravstvene reforme od McCaina, Američani pa so naveličani vojne v Iraku. Edina prednost za McCaina je v sedanjih razmerah dejstvo, da je Obama temnopolt, kar pri velikem delu ameriških volivcev sproža zavestne in podzavestne bojazni.


Negativna ofenziva z oglasi

 

McCainova kampanja se tega dobro zaveda, zato je sprožila negativno ofenzivo z oglasi, ki se sprašujejo: "Kdo je pravzaprav Obama". McCainovi podporniki pa vedno pogosteje na zborovanjih uporabljajo Obamovo srednje ime "Husein". Na tovrstno kampanjo se je odzvala uredniška stran New York Times in jo obsodila kot podžiganje rasne nestrpnosti.

 

Čeprav Obama odgovarja na napade z lastno negativno kampanjo, je raziskava nestrankarskega oglaševalskega projekta iz Wisconsina ugotovila, da so bili v preteklem tednu dni vsi McCainovi oglasi negativni, oglasi Obamove kampanje pa negativni le 34-odstotno. Poleg oglasov vlogo napadalke intenzivno igra podpredsedniška kandidatka Sarah Palin, ki na pred novinarji strogo zavarovanih zborovanjih sproža vprašanja o Obamovem značaju in poznanstvih.

 

Ameriški politični analitiki se strinjajo, da je negativna kampanja ponavadi uspešna, vendar naj bi bilo za McCaina že prepozno. Američani naj bi Obamo doslej že dodobra spoznali v številnih televizijskih soočenjih in nalepka, da je "terorist" oziroma nekdo, ki nekaj skriva za bregom, ni več uspešna.


Obama ima na voljo dovolj denarja

 

Tudi zaradi tega, ker ima Obama na voljo dovolj denarja, da na vsak napad odgovori z isto mero. Demokrat je v tednu med 28. septembrom in 4. oktobrom za oglase porabil 17 milijonov dolarjev, McCain pa skupaj z republikansko stranko le 11 milijonov. Obama tudi porablja več od McCaina v državah, kjer imata približno enako podporo, kot so Ohio, Pensilvanija, Florida, Virginija in druge. McCain ga prehiteva le v Iowi in Minnesoti.

 

Oba kandidata sta dan po soočenju nemudoma napadla drug drugega. McCain je v Bethlehemu v Pensilvaniji, kjer je nastopil skupaj s Palinovo, dejal, da ne potrebuje nasveta, kako naj Američanom govori resnico, in četudi bi ga, potem ga ne bi prosil od politika iz Chicaga. Obama je medtem v Indiani še naprej povezoval McCaina s predsednikom Georgeom Bushem in svaril, da si ZDA ne morejo privoščiti nadaljevanja sedanje gospodarske politike, ki se je izkazala za neuspešno.

 

McCain je obljubljal, da bo do konca prvega mandata uravnotežil zvezni proračun, ki se ubada z rekordnim primanjkljajem 438 milijard dolarjev. To naj bi storil z ukinjanjem odvečne porabe. Obenem pa je poleg dodatnih davčnih olajšav predlagal 300 milijard dolarjev dodatne porabe za odkupovanje tveganih hipotek, da bi s tem pomagal Američanom, ki so zašli v težave. Obama je uvodoma podprl McCainovo zamisel, kasneje pa si premislil in jo kritiziral kot način za pomoč hipotekarnim podjetjem z denarjem davkoplačevalcev.