Elon Musk se je lotil že marsikaterega posla, od uspešnega vesoljskega SpaceXa do težavne Tesle, neurotehnološkega podjetja, kjer razvijajo povezavo med nami in stroji, pa do kopanja predorov pod Los Angelesom, mimogrede otvoritev je napovedana za 10. december, in še bi lahko naštevali.
No, želel se je podati še v alkohol. Na twitterju, kjer si je z zapisi nakopal kar precej težav, je pred tedni napovedal, da »kmalu prihaja Teslaquila« in priložil fotografijo steklenice z rdeče-belim logotipom Tesle.
A pri žgani pijači iz modre agave ne bo šlo vse tekoče.
Mehika, iz katere izvira priljubljena pijača, nad imenom še zdaleč ni navdušena. Izraz tekila ali tequila je namreč zaščiten (spomnimo, tudi pri nas je bilo kar nekaj sporov okoli poimenovanj, denimo teran, ki ga hoče tudi Hrvaška).
Svet za nadzor mehiške tekile (CRT) opozarja na stroga pravila izvora pijače, ki je pod tem imenom lahko narejena le v mehiških državah Guanajuato, Jalisco, Michoacan, Nayarit ali Tamaulipas. Podobno denimo velja tudi za geografsko zaščiteni francoski šampanjec, vse ostalo je peneče vino.
Po podatkih ameriškega urada za patente je Tesla že sprožila postopek za zaščito imena Teslaquila, pod katerim bi prodajali destilirano pijačo agave in modre agave. Podobne postopke so v podjetju sprožili še v Mehiki, Evropski uniji in na Jamajki.
Mehiški regulatorji Musku sporočajo, da se bo moral, če bo hotel Teslaquilo prodajati kot tekilo povezati z uradnim proizvajalcem te pijače, zadovoljiti standarde in dobiti dovoljenje mehiškega inštituta za intelektualno lastnino.
Musk ni edini znani, ki se je v zadnjem času lotil alkoholnih pijač. Igralec George Clooney je lani s prodajo blagovne znamke tekile Casamigos zaslužil milijardo dolarjev (890 milijonov evrov), igralec Ryan Reynolds pa se je osredotočil na gin.