Obraz, ki je razdelil Ameriko

Ob uvodu v ameriško ligo NFL premiera »spornega« oglasa s Colinom Kaepernickom, ki je razburila Trumpa in vnela družbena omrežja.

Objavljeno
06. september 2018 16.15
Posodobljeno
06. september 2018 16.54
FOTO: AFP
V. U.
V. U.
Če televizijski oglas sproži ogorčen odziv prvega moža v državi in proteste na družbenih omrežjih še pred premiero na malih zaslonih med enim najbolj gledanih športnih dogodkov, mu je odmevnost zagotovljena.

To bo gotovo veljalo za nov oglas ameriškega podjetja Nike, ki je v novi kampanji ob tridesetletnici svojega slogana Just do it angažiral Colina Kaepernicka, popularnega podajalca iz lige ameriškega nogometa, nekdaj iz moštva San Francisco 49ers, ki je ameriško javnost razklal predlani, ko je ob predvajanju ameriške himne pred začetkom tekme NFL v znak protesta nad policijskim nasiljem proti temnopoltim Američanom pokleknil.

Sam je otrok belopolte matere in temnopoltega očeta, najstniška mati samohranilka ga je zatem oddala v posvojitev in je odraščal pri belopoltih starših. Prostest ob himni ga je stal kasnejše kariere. Trenutno ne igra, saj pogodbe z njim ni želela podpisati nobena ekipa, z odvetnikom sta proti ligi NFL vložila tožbo.


 

Razkol med privrženci in nasprotniki


Sedaj ga je, kot piše The Washington Post, velikan na področju športne opreme Nike, ki ima vse do leta 2028 pogodbo za opremljanje igralcev lige NFL, izbral za najprepoznavnejši obraz, za ambasadorja jubilejne reklamne kampanje. Del te sta tudi Serena Williams in Odell Beckham Jr.

Sponzorsko pogodbo s Kaepernickom so podpisali že leta 2011, a ga doslej niso nikoli uporabili, tokratna odločitev pa je še stopnjevala razkol med njegovimi privrženci in nasprotniki. Nekateri so se lotili uničevanja že kupljene Nikejeve športne opreme in dokaze tega objavili na družbenih omrežjih, drugi so napovedali bojkot Nikejevih izdelkov.




 

Bes iz Bele hiše


Bes je na družbena omrežja prišel tudi iz Bele hiše. Ameriški predsednik Donald Trump je včeraj tvitnil, da bodo, tako kot NFL, katere ocene so tresnile, tudi Nike uničile jeza in bojkot. »Sprašujem se, če so imeli kakšno predstavo, da se bo izteklo v to smer. Kar se tiče NFL, se mi zdi težko gledljiva, dokler ob zastavi ne stojijo. Vselej bo tako.« Iz ovalne sobe je še pred tem Nike obtožil, da pošilja v svet grozno sporočilo. Po včerajšnji objavi so delnice Nikea padle, a si včeraj opomogle. Trump je sicer vsakogar, ki ob himni ne stoji, označil za »kurbinega sina«.

Kaj je tako spornega v oglasu? »Verjemi v nekaj, tudi če to prinaša žrtvovanje vsega,« so besede, ki jih bodo sodeč po napovedi slišali gledalci tekme NFL med Atlanta Falconsom in Philadelphia Eaglesom. Ali: »Če ljudje govorijo, da so tvoje sanje nore, če se smejijo temu, za kar misliš, da lahko storiš, je to dobro. Ostani na tej poti.« Ali: »Ne sprašuj se, če so tvoje sanje nore. Vprašaj se, če so dovolj nore.« In: »Ne misli, da moraš biti podoben komurkoli, da bi bil nekdo.« V oglasu nastopajo tudi drugi, znani in anonimni športniki, tudi telesno handikepirani. Denimo rokoborec brez nog.



Na napovedan oglas se je odzval tudi Donald Trump Jr., ki seveda krije očeta. Na instagramu je objavil spremenjen oglas z identičnim Nikovim sporočilom, ki v izvirniku prekriva črno-bel Kaepernickov portret. Le da Nikovo sporočilo »Verjemi v nekaj, tudi če to prinaša žrtvovanje vsega.« v njegovi različici prekriva portret predsednika Trumpa.