Svetovne dneve mladih je začel papež Janez Pavel II., ko jih je na cvetno nedeljo leta 1986 v Rimu zbral 300.000 ob koncu jubilejnega leta. Od takrat vsako cvetno nedeljo na škofijski ravni praznujejo tako imenovani svetovni dan mladih – v Sloveniji na srečanjih v Stični, svetovna srečanja pa so vsake dve ali tri leta v različnih državah. Doslej so bili gostitelji Rim, Buenos Aires, Santiago de Compostela, Częstochowa, Denver, Manila, Pariz, Rim, Toronto, Köln, Sydney, Madrid, Rio de Janeiro in Krakov. Na srečanju v Panami pričakujejo 200.000 mladih, največ iz Latinske Amerike, udeležencev iz Slovenije je 35.
Ker je to srečanje mladih, bo tudi veliko glasbe. Med zanimivejšimi nastopajočimi bo rockovska zasedba Siervas (Služabnice), ki jo sestavljajo mlade redovnice, njihovi videospoti pa imajo na youtubu več milijonov ogledov. Redovnice bodo nastopile v habitih. »Smo mlade redovnice, ki imamo rade rock'n'roll,« je povedala 37-letna kitaristka Ivonne in dodala, da skupino, ki poje v španščini, sestavlja enajst redovnic iz Čila, Japonske, Ekvadorja, Kitajske in Kostarike, sicer pa živijo in delujejo v Peruju.
Geslo letošnjega svetovnega dneva mladih, ki ima tudi logotip in himno, je Glej, dekla sem Gospodova, zgodi se mi po tvoji besedi, zato je v ospredju logotipa Marija. Papež je o udeležbi na srečanju mladih v Panami spregovoril zbranim vernikom v nedeljo na Trgu sv. Petra v Rimu, ko je predstavil platformo Svetovne mreže papeževe molitve click to pray (klikni, da boš molil). »Splet in družabna omrežja so bogastvo današnjega časa, priložnost, da smo v stiku z drugimi, da z njimi delimo vrednote in projekte ter izrazimo željo ustvarjati skupnost. Splet nam lahko tudi pomaga, da skupaj molimo,« je dejal Frančišek.
In nadaljeval: »Zaradi tega je z menoj pater Fornos, mednarodni direktor Apostolata molitve. Rad bi vam predstavil uradno platformo click to pray.« Papež je pokazal na ipad, ki ga je držal v rokah pater Fornos, ter s prstom pokazal, kam bo vstavil molitvene prošnje za poslanstvo cerkve. Zatem je Frančišek pozval predvsem mlade, naj prenesejo aplikacijo in »tako z mano nadaljujete molitev rožnega venca za mir, zlasti med svetovnim dnevom mladih v Panami«.
Facebook za vernike
Aplikacija kot da je narejena za to, da najprej zakolneš, preden se prijaviš. Da imaš dober razlog za molitev. Izbral sem uporabniško ime ovcicabozja, a je že bilo zasedeno. Nato sem poskusil z ovcicabozja1, a tokrat je bil zaseden naslov elektronske pošte – tisti, ki sem ga uporabil kot ovcicabozja. Prijavil sem se lahko šele v tretjem poskusu.
Nato se je na ekranu izpisalo število ljudi, ki so ta mesec molili – okoli 850.000 jih je bilo včeraj popoldne. Ko izberemo jezik (na voljo so angleščina, španščina, portugalščina, italijanščina, francoščina in nemščina), vstopimo v glavni del aplikacije, ki je razdeljen na pet zavihkov.
Štirje so namenjeni molitvi – prvi rožnemu vencu, drugi molitvi s papežem, v tretjem so dnevne molitve (ena zjutraj, ena popoldne in ena zvečer), v četrtem pa lahko molimo z drugimi verniki. Predvsem ta je podoben družabnim omrežjem, kot sta facebook in instagram. Ko preberemo molitev, kliknemo na ikono poleg nje in tako potrdimo, da smo molili. Uporabniki click to praya tako nabirajo »molitve« podobno, kot uporabniki facebooka nabirajo všečke. Priložijo lahko tudi sliko.
Med molitvijo z drugimi verniki redko najdemo očenaše in zdravamarije. Večina molitev ima osebno noto – povezane so s prošnjami za najbližje in bolne –, kar do določene mere spodbuja kreativnost uporabnikov. Nekateri se ob tem tudi pošalijo. Eden je objavil sliko račke, ki ima na glavi nenavadno razporejeno perje. Vernike je pozval: »To je moja ljubka račka. Ima modno frizuro, a se druge race norčujejo iz nje, za kar mi je žal. Prosim, molite za mojo račko!«
Na prvi pogled je največ zapisov v španščini in portugalščini, kar ni presenetljivo, saj ta dva jezika prevladujeta v številnih katoliških državah. Aplikacija ni nova, uporabnikom je na voljo že približno tri leta, in glede na to, da v mesecu dni prek nje moli več kot milijon ljudi, njen vpliv ni zanemarljiv. Čeprav je namenjena predvsem mladim, je lahko uporabna tudi za tiste, ki ne morejo iti v cerkev in vreči v pušeljc prostovoljnega prispevka – petemu zavihku click to praya bi namreč lahko rekli tudi click to donate, klikni in doniraj.
Aplikacija kot da je narejena za to, da najprej zakolneš, preden se prijaviš. Da imaš dober razlog za molitev. Izbral sem uporabniško ime ovcicabozja, a je že bilo zasedeno. Nato sem poskusil z ovcicabozja1, a tokrat je bil zaseden naslov elektronske pošte – tisti, ki sem ga uporabil kot ovcicabozja. Prijavil sem se lahko šele v tretjem poskusu.
Nato se je na ekranu izpisalo število ljudi, ki so ta mesec molili – okoli 850.000 jih je bilo včeraj popoldne. Ko izberemo jezik (na voljo so angleščina, španščina, portugalščina, italijanščina, francoščina in nemščina), vstopimo v glavni del aplikacije, ki je razdeljen na pet zavihkov.
Štirje so namenjeni molitvi – prvi rožnemu vencu, drugi molitvi s papežem, v tretjem so dnevne molitve (ena zjutraj, ena popoldne in ena zvečer), v četrtem pa lahko molimo z drugimi verniki. Predvsem ta je podoben družabnim omrežjem, kot sta facebook in instagram. Ko preberemo molitev, kliknemo na ikono poleg nje in tako potrdimo, da smo molili. Uporabniki click to praya tako nabirajo »molitve« podobno, kot uporabniki facebooka nabirajo všečke. Priložijo lahko tudi sliko.
Med molitvijo z drugimi verniki redko najdemo očenaše in zdravamarije. Večina molitev ima osebno noto – povezane so s prošnjami za najbližje in bolne –, kar do določene mere spodbuja kreativnost uporabnikov. Nekateri se ob tem tudi pošalijo. Eden je objavil sliko račke, ki ima na glavi nenavadno razporejeno perje. Vernike je pozval: »To je moja ljubka račka. Ima modno frizuro, a se druge race norčujejo iz nje, za kar mi je žal. Prosim, molite za mojo račko!«
Na prvi pogled je največ zapisov v španščini in portugalščini, kar ni presenetljivo, saj ta dva jezika prevladujeta v številnih katoliških državah. Aplikacija ni nova, uporabnikom je na voljo že približno tri leta, in glede na to, da v mesecu dni prek nje moli več kot milijon ljudi, njen vpliv ni zanemarljiv. Čeprav je namenjena predvsem mladim, je lahko uporabna tudi za tiste, ki ne morejo iti v cerkev in vreči v pušeljc prostovoljnega prispevka – petemu zavihku click to praya bi namreč lahko rekli tudi click to donate, klikni in doniraj.